Here I am again!! - Reisverslag uit Mérida, Mexico van Jolette Middeljans - WaarBenJij.nu Here I am again!! - Reisverslag uit Mérida, Mexico van Jolette Middeljans - WaarBenJij.nu

Here I am again!!

Blijf op de hoogte en volg Jolette

08 Oktober 2013 | Mexico, Mérida

Hoihoi lieve allemaal,

Het was weer eens tijd om iedereen weer even op de hoogte te brengen van mijn Mexicaanse leventje hier. Mijn afgelopen weken waren ontzettend leuk en druk! Als eerste ben ik op zaterdag 28 september met alle AFS'ers en vrijwilligers naar het strand geweest. De vrijwilligers van AFS in Merida zijn bijna allemaal zelf exchange students geweest en zijn vaak een paar jaar geleden of zelfs dit jaar terug gekomen van hun avontuur. Om 09.00 hadden we met z'n allen afgespraken bij Gran Plaza, een van de vele winkelcentra's in Merida! Maar het kon ook niet anders dat er om negen uur nog maar 2 mensen stonden. Een uurtje later was de groep dan eindelijk compleet en vertrokken we naar Progreso! Hier hebben we de hele dag lekker gezwommen in voor mijn ogen op een tropische locatie!! Maar iedereen vertelde me al dat dit eigenlijk niet echt tropisch is maargoed, alles is tropischer als onze Noordzee haha!! Toen een van de vrijwilligers ons plotseling vroeg of we niet wouden jetskieën hoefde ik niet lang te twijfelen. Dus niet veel later zaten Arendse en ik op een ware jetski en scheurde we over het water!! Met mij achter het stuur ging het niet al te goed, mijn gevoel voor links en rechts is nog steeds heel slecht, zelfs hier in Mexico haha maar het was ontzettend gaaf om te doen! Op dat moment had ik echt eventjes een geluksmomentje, te beseffen dat je aan de andere kant van de wereld zit, lekker aan het strand en zoiets gaafs mag doen!! In de middag gingen we met z'n allen lunchen aan het strand bij een restaurant waar je alleen voor je drinken moet betalen en je eten gratis krijgt. Natuurlijk kost een colaatje dan ook iets meer en ze hebben dan ook de regel dat hoe duurder je drankje is hoe meer eten je kan bestellen! Rond vier uur gingen we weer richting huis na een topdagje!

Verder waren mijn schoolweken vrij normaal, lange dagen en veel Spaans gehoord om me heen en natuurlijk geprobeerd veel Spaans te praten. Al gaat dat nog niet perfect, er is een begin!! Gelukkig stonden er ook nog wat andere dingen op de planning tijdens deze schoolweken. Zo gingen we afgelopen dinsdag met alle AFS'ers uiteten! We hadden om half negen afgesproken bij een bepaald restaurantje. Hier komt toch niemand op tijd, maar dan ook echt niemand en het is hier zelfs al vroeg als je om half negen van huis vertrekt als je eigenlijk om half negen ergens moet zijn. Op tijd zijn bestaat niet in het Mexicaanse woordenboek! Ik stond om 20.50 dan ook voor de deur van het restaurant met de gedachte dat er dan wel iemand moest zijn. Nee dus, helemaal niemand.. Dan nog maar even wachten in de auto... Na tien minuutjes kreeg ik eindelijk een whatsapp en wat bleek, ze hadden besloten om te gaan eten in een ander restaurantje. Dus hophop, snel naar de nieuwe afgesproken plek. Ach ik moet er soms wel even aan wennen hoe het hier gaat maar in Nederland was op tijd komen nou ook niet bepaald mijn sterkte kant dus dit went vast wel!! Eindelijk daar aangekomen hebben we gezellig met z'n allen taco's gegeten en de tijd vloog voorbij. Ik lag dan ook rond half twaalf in mijn bedje en met de gedachte dat om zes uur de wekker weer afging sliep ik dan ook meteen! Al helemaal met de gedachte dat ik een paar dagen later lekker aan het strand zou liggen in Cancun! Ik pakte dan ook donderdagavond mijn spullen in en ben meteen vrijdag na school richting Cancun vertrokken!

Het is vanaf Merida maar drie uurtjes rijden hoewel de weg er naar toe niet veel te zien is waren we in no time bij ons hotel aangekomen. Het was helaas een beetje donker toen we aankwamen dus ik kon niet meteen genieten van de heldere blauwe zee en het tropische strand maar ach, zelfs in schemer voelde Cancun al tropisch aan! Die avond hebben we gezellig met het gezin bij een Argentijns restaurant gegeten en het kon ook niet anders dat er die avond vlees op het menu stond, heel veel vlees. Maar lekker was het zeker! De volgende ochtend werd ik wakker van het licht in mijn kamer. Normaal zou ik me nog een keertje omdraaien en verder slapen maar deze keer maakte ik een uitzondering want mijn uitzicht van mijn hotelkamer was echt geweldig; een mega mega zwembad, palmbomen en een tropisch strand. Dat wil toch iedereen als je wakker wordt? Na het ontbijt gingen we dan ook snel richting zee. De zee was vrij ruig omdat de afgelopen dagen had gestormd maar gelukkig was de storm dit weekend gaan liggen! Na een ochtendje aan het strand te hebben gelegen verplaatsten we ons richting het zwembad! Zo kon ik het wel een dagje volhouden! 's Avonds zijn we naar een groot overdekt winkelcentrum geweest dat La Isla heet. Super mooi en daar hebben we ook lekker Italiaans gegeten! Zondagochtend was het weer tijd voor het strand en het zwembad en aten we lunch in het hotel. Helaas was het daarna weer tijd om naar huis te gaan, dus we pakten snel alles in en vetrokken weer richting Merida! Al bij al was het een super weekendje en heb het echt naar mijn zin gehad! Het was eventjes wennen om maandagochtend weer gewoon in de schoolbanken te zitten om 07.00!

Het is dus volop genieten hier al moet ik natuurlijk niet vergeten dat ik hier ook ben om Spaans te leren. Gisteren had ik mijn eerste Spaanse les van 6 tot half 8. Druk bezig met alle regelmatige en onregelmatige werkwoorden. Natuurlijk niet het allerleukste dat er is maar hoe sneller ik alles onder de knie heb hoe makkelijker het wordt zullen we maar denken. Dus ik zal maar moeten geloven elke avond werkwoorden vervormen als huiswerk!! Maar met elke maandag en woensdag Spaanse les gaat het hopelijk allemaal een beetje sneller want is alweer bijna 2 maanden geleden dat ik uit Nederland vertrok!! Het is al bijna halverwege oktober en dat is echt een bizarre gedachte! Al helemaal als ik naar buiten kijk en (bijna!) altijd de zon zie schijnen kan ik maar amper geloven dat het oktober is. De tijd vliegt echt voorbij: de afgelopen tijd x 4 en ik zit alweer in Nederland. Misschien is dit een positieve oppepper voor alle achterblijvers in Nederland haha!! Ik geniet hier dus volop en ik voel me goed! Natuurlijk denk ik vaak aan Nederland maar gelukkig voelt het ook goed om hier te zijn! Ik kijk enorm uit naar al jullie leuke reacties op mijn verslagje want dat vind ik super om te lezen!

Ontzettend veel lieve groetjes van een gelukkig meisje vanuit het zonnige Mexico!! Besos!!

  • 08 Oktober 2013 - 05:03

    Pleun:

    Leuk verslag Jolette! Klinkt allemaal heel gaaf, en naast het schoolwerk ook relaxed. Zon zee en strand :) Geniet ervan!

  • 08 Oktober 2013 - 05:13

    Caetaco Lapsdfoaidvnoaidiuhdere:

    Hahahah el sol no te va a fallar NUNCA en Mérida, y no te preocupes, no eres la única, yo vivo aquí hace ya 13 años y sigo siendo el primero en cada reunión!

    Muchas ganas y mucha suerte con el Español! Prometo que vas a poder hablarlo muy bien antes de que vuelvas a Holanda ;)

  • 08 Oktober 2013 - 10:19

    Linda:

    Wauuw ik ben zo jaloers!! Heb net ook de foto's op fb gezien, echt mooi zeg.. Jij hebt het echt goed bekeken daar meid, geniet er maar van! En moeten weer snel skypen!! Liefs

  • 08 Oktober 2013 - 11:25

    Jeanne:

    Het wordt langzaam herfst hier en ik zit met een trui in de serre...!!! Fantastisch om te lezen hoe goed het met je gaat en dus niet gaan aftellen Jolette! Niet doen, gewoon lekker doen en beleven en de tijd doet ook zijn werk als je er niet mee bezig bent.
    Aanstaande zondag vertrek ik voor onze uitwisseling naar India waar het ook heerlijk weer is. Dat wordt dus een koffer met lichte kleren en zware stroopwafels met Delfts Blauw. En
    natuurlijk hoop ik dat je mijn "snail mail letter" hebt ontvangen! Een brief met pen en papier blijft leuk om te schrijven EN te ontvangen.
    veel liefs van mama

  • 08 Oktober 2013 - 18:01

    Hennie Vis:

    Hallo jolette ,fijn dat je het zo naar het zin hebt.Je kunt heel leuk schrijven.Heel veel succes daar en tot schrijfs maar weer.liefs van ons

  • 08 Oktober 2013 - 20:31

    Marieke:

    Jolette,
    Proficiat! Dat je geniet , spat van je verslag af.Beter kan bijna niet. Ga zo door en veel succes met je Spaanse les! Groetjes, Marieke

  • 08 Oktober 2013 - 21:05

    Demi:

    Hey lieve jol, super leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt.
    Ik ben heel jaloers als ik alle foto's zie en verhalen lees. Veel plezier nog en we moeten echt snel een keertje skypen maar dat spreken we wel af via whatsapp.
    Dikke kus!

  • 08 Oktober 2013 - 23:55

    Henrietta Schutte:

    Hallo jolette fijnom te horen dat het allemaal goed gaat en dat je het zo naar je zin hebt blijf er maar lekker van genieten en natuurlijk Spaans leren wij vermaken ons wel in dit kikkerlandje. Lieve groeten uit ijsselmuiden

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolette

Actief sinds 19 Mei 2013
Verslag gelezen: 513
Totaal aantal bezoekers 39977

Voorgaande reizen:

24 Januari 2017 - 24 Juni 2017

Australië

16 Augustus 2013 - 17 Juli 2014

Mexico

Landen bezocht: