100 daagjes in Mexico!! - Reisverslag uit Mérida, Mexico van Jolette Middeljans - WaarBenJij.nu 100 daagjes in Mexico!! - Reisverslag uit Mérida, Mexico van Jolette Middeljans - WaarBenJij.nu

100 daagjes in Mexico!!

Blijf op de hoogte en volg Jolette

22 November 2013 | Mexico, Mérida

Hi lieve allemaal!!

Zoals de titel al zegt ben ik vandaag precies 100 daagjes in dit prachtige land, de tijd vliegt voorbij... Op mijn vrije donderdagavond besloot ik dus lekker een paar afleveringen "Hello Goodbye" terug te kijken. Jaja, wat ben ik blij dat uitzending gemist bestaat. Ondertussen schrijf ik dus weer een nieuw verslagje! Ik had mezelf eigenlijk beloofd te gaan hardlopen, maar ik ben bang dat ik deze avond lekker op de bank doorbreng haha :) Al ga ik me volgende week weer een beetje meer sporten, want afgelopen weken is dat er een beetje bij ingeschoten haha...

Afgelopen week had ik weer examenweek op school.. Wiehoeeeee!
Deze week heb ik mijn punten terug gekregen en met een zesje voor informatica, een 8.5 voor wiskunde en een 10 voor engels heb ik examenweek 3 weer overleefd!! Ik heb volgende week nog een weekje school, maar dan heb ik geen "echte" les maar activiteiten! Dus dat wordt een rustig weekje al ga ik wel Engelse les geven aan mijn Mexicaanse vriendinnetjes, dus ik ga maar wat simpele opdrachtjes bedenken voor mijn vriendinnetjes haha!! Daarna dus 2 maandjes vakantie! Het klinkt lang maar ik heb al wat leuke plannetjes gemaakt! Ik ga sowieso een week lang een spaanse curcus volgen bij de school waar ik nu ook al spaanse les volg! Mijn spaans gaat steeds beter en beter!! Ik versta al heel veel en ik probeer nu alles in het Spaans te doen. Niet altijd makkelijk maar het is heel leuk om te merken dat je na drie maandjes al zoveel meer kunt. Toen ik hier in augustus aankwam kon ik niet veel meer zeggen dan hola, adios, si en no...

Verder is de zee hier heel dichtbij, dus dat worden veel bezoekjes aan het strand!! Ook ga ik misschien met Sara en Arendse leren om Mexicaans te koken want een familielid van het gastgezin van Sara is kok en wil ons dus wel een curcusje koken geven, super leuk dus!!! Een ander plannetje is dat we met zn drietjes gaan helpen in het hotel van Caetano! Dus Caetano, als je dit leest!! Ik kan niet wachten om de fruitsalade te proeven haha!! Dus al bij al leuke plannetjes voor de vakantie en natuurlijk ga ik tijd doorbrengen met mijn gastgezin!

Afgelopen weken waren de weekenden ook super leuk! Ik heb leuke feestjes gehad en ben vorige week zondag samen met mijn familie naar de Bici Routa geweest. Dat is hier elke zondag in Merida en ze zetten dan een paar straten af en kun je langs de weg fietsen huren en naar het centrum van de stad fietsen!! Het was super leuk en met een ijsje in de tussenstop was het een geslaagde dag! Het was zo leuk om weer een keertje te fietsen en toen het ook nog is begon te regenen voelde het alsof ik weer voor even in Nederland was haha!! Maar ook deze woensdag was ik weer op de fiets te vinden want er was een AFS-activiteit en we gingen met een paar uitwisselingsstudenten helemaal naar het zuiden van de stad! (daar kom ik normaal eigenlijk nooit, dus het was heel leuk om een totaal ander deel te zien van de stad!!)
Elke woensdag wordt daar een fietstocht georganiseerd en we hebben dus fietsen gehuurd en van acht tot elf lekker door de stad gecrosst!! Sommige mensen hadden boxjes meegenomen op de fiets en het was dan ook speciaal om met mijn fietsje door de straten van Merida te fietsen met salsamuziek in mijn oren. Me gusta!!!

Dit was weer mijn verslagje!! Ik kijk weer uit naar alle reacties en ik ga hier lekker genieten van het zonnetje!!
Lieve groetjes uit Mexico!!!

  • 22 November 2013 - 01:54

    Pleun:

    100 dagen alweer, dat gaat snel! Het ziet ernaar uit dat jij je in de lange vakantie niet gaat vervelend! En trouwens ook goed bezig op school :) Geniet ervan!

  • 22 November 2013 - 02:38

    Caetano:

    Hahahah ik heb het wel gelezen! Ik heb er ook heel veel zin in, en ik ben muy jaloers op je vakantie tijd, 2 MAANDEN, echt gek!
    Mañana vamos a discutir los planes para las vacaciones. Estoy super feliz de que estés disfrutando México :)

  • 25 November 2013 - 22:50

    Marieke Kraat:

    Hoi Jolette,
    En nog iets meer dan 200 daagjes te gaan, waarvan om te beginnen dus twee maanden vakantie!
    Ik zou bijna medelijden met je krijgen. Maar niet heus. Is Gaetano jaloers, omdat hij geen twee maanden had in Nederland? Volgens mij heeft hij trouwens (bijna) een heel jaar vakantie gevierd in Nederland en kent hij vrijwel alle plekjes waar je goede chocola of hot chocolate vindt. Van welk Mexicaans gerecht houd jij nu het meest?
    Veel succes met het 'discutir (de) los planes para las vacaciones.' Je 'mist' nu wel kou en ander winterplezier.
    Nou ja, je kunt niet alles hebben.
    Jolette, een heel fijne tijd en tot later.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolette

Actief sinds 19 Mei 2013
Verslag gelezen: 431
Totaal aantal bezoekers 39963

Voorgaande reizen:

24 Januari 2017 - 24 Juni 2017

Australië

16 Augustus 2013 - 17 Juli 2014

Mexico

Landen bezocht: