Halfway there! - Reisverslag uit Mérida, Mexico van Jolette Middeljans - WaarBenJij.nu Halfway there! - Reisverslag uit Mérida, Mexico van Jolette Middeljans - WaarBenJij.nu

Halfway there!

Blijf op de hoogte en volg Jolette

03 Februari 2014 | Mexico, Mérida

Lieve allemaal,

Long time no see zullen we maar zeggen... het is alweer een te lange tijd geleden dat ik weer een verslagje heb getypt. Het zal in plaats van een verslagje wel een heel verslag worden.. Maar dat is het nadeel van een lange tijd niks updaten haha. Waar moet ik beginnen? De eerste maand van het nieuwe jaar is weer omgevlogen! Het zonnetje schijnt hier nog steeds volop en ik heb wonder boven wonder nog steeds vakantie. Helaas is het einde in zicht van deze mega lange wintervakantie. Precies over een weekje zal mijn wekker weer stipt om zes uur rinkelen en zal ik net zoals alle andere maar weer in de schoolbanken te vinden zijn.. Hoewel ik het verschrikkelijke vroege opstaan alles behalve gemist heb, net zoals de ongemakkelijke stoelen en tafeltjes op school en de airco in het lokaal met gevoelstemperatuur van -5 ongeveer is er toch wel iets in mij dat toch wel zin heeft in school. Mijn vriendinnetjes weer zien, na school weer lekker zwemmen en ik kan mijn wiskunde kennis weer is gaan uitbreiden. Lets hope dat het niveau hetzelfde is gebleven want dan komt het helemaal goed.

Verder heb ik de afgelopen weken weer veel uurtjes dansend doorgebracht. Ook de Spaanse lessen gingen gewoon door! Verder heb ik veel tijd doorgebracht met vriendinnetjes en ook nog de verjaardag van mn lieve Belgische vriendinnetje gevierd. Wat ik natuurlijk niet moet vergeten is dat ik op een reis ben geweest. Het was dan wel voor vier daagjes maar dat maakt het niet minder leuk. Eind januari was het Midstay- camp. Omdat het georganiseerd werd met meerdere regios werd het een flink tripje voor ons. Op donderdagochtend begon de reis en vlogen we eerst naar Mexico stad. Vanuit daar naar Tuxtla dat in de provincie Chiapas ligt. Het was een lange reis en hebben ongeveer bijna vier uur gevlogen. Maar het was het allemaal waard want wauw wat is het daar mooi. Heel anders dan Mérida mede omdat Tuxtla midden in de heuvels ligt. De eerste dag waren alleen de studenten uit Mérida er, de andere regios zouden de dag erna aankomen. Donderdag hebben we dus lekker rustig aangedaan en doken we snel het swembad in. 's Avonds zijn we naar het centrum van Tuxtla geweest wat ook heel leuk was omdat het een heel ander vam Mexico is. Vrijdag kwamen alle andere studenten aan en hebben we de hele dag activiteiten en gesprekken gehad. Over school, de taal, je gastfamilie enzovoort. Het was super gezellig omdat het een redelijk kleine groep was en het was leuk om iedereen zijn verhalen te horen over hun avontuur in Mexico. In de avond zijn we weer naar het centrum van de stad geweest en zaterdag stond er een tripje naar de dierentuin op het programma. De dierentuin in Tuxtla is de grootste dierentuin van Latijns-Amerika. In de ochtend hebben we met zn allen een goede daad verricht. Namelijk afval opruimen in het natuurgebied dat bij de dierentuin hoort. In de middag kregen we een rondleiding door de dierentuin wat al bij al dus veel lopen was haha.. zondag was het alweer tijd om afscheid te nemen.. Helaas want het was sper gezellig met iedereen. Wij uit Mérida bleven als laatste dus hebben we nog even snel een kleine poolparty gehouden voordat onze terugreis weer begon naar het zuiden.. Al bij al dus een geslaagd reisje!!

Di was dus een kleine samenvatting van de afgelopen weekjes.. ik ben bang dat ik veel vergeten ben op te schrijven omdat ik lang niet meer geschreven heb.. dus ik zal maar weer is regelmatiger gaan schrijven zoals ik eerst deed :-) zoals de titel al zegt ben ik nu op de helft van mijn jaar in Mexico. Heel onwerkelijk en raar om dat te beseffen. Als ik terug kijk op deel 1 van mijn exchange year kijk ik er met een dikke glimlach op terug. Tuurlijk was het altijd niet even makkelijk en heb gevoelens gevoeld waarvan ik niet wist dat ze bestonden haha.. maar het gevoel dat ik ontzettend blij ben dat ik hier ben overheerst sterk!!! Ik hoop dan ook dan deel 2 van mijn avontuur nog mooier wordt en ik ga zeker extra genieten van alles om me heen, mijn mexicaanse familie, nieuwe vrienden en natuurlijk het lekkere weertje. Want Mexico heeft mijn hart veroverd en is deel van mij geworden. De mensen, het eten, de taal en al het ander moois dat ik hier heb mogen meemaken en ontdekken de afgelopen maanden. My second home <3

Dit was dan mijn verslagje, tot heel gauw! Besos!


  • 03 Februari 2014 - 22:10

    Annelieke:

    Mooi geschreven Jolette!

  • 04 Februari 2014 - 10:45

    Amy:

    Echt goed geschreven Jolette,
    Blijf het leuk vinden om te lezen hoe je het daar hebt.
    De foto's op fb maken me wel goed jaloers zo in je jurkjes.
    Nog veel plezier daaro, en ik ben benieuwd naar je volgende verhaal!
    xx

  • 14 Februari 2014 - 15:54

    Mama:

    En dan te bedenken dat wij intussen gekluisterd aan onze t.v.'s naar de Olympische Winterspelen in Sotsji zitten te kijken, met oranje tompoucen van de Hema...Natuurlijk kennen de Mexicanen onze grote schaatshelden niet, maar Sven Kramer en de anderen zijn voor even de grootsten!
    Lijkt me leuk om in Mexico te laten zien waar wij echt warm voor lopen! Hebben ze sowieso al eens schaatsen gezien?
    met veel lieve knuffels van mama.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolette

Actief sinds 19 Mei 2013
Verslag gelezen: 436
Totaal aantal bezoekers 39983

Voorgaande reizen:

24 Januari 2017 - 24 Juni 2017

Australië

16 Augustus 2013 - 17 Juli 2014

Mexico

Landen bezocht: