18th birthday in Mexico - Reisverslag uit Mérida, Mexico van Jolette Middeljans - WaarBenJij.nu 18th birthday in Mexico - Reisverslag uit Mérida, Mexico van Jolette Middeljans - WaarBenJij.nu

18th birthday in Mexico

Blijf op de hoogte en volg Jolette

27 Mei 2014 | Mexico, Mérida

Hi allemaal!!

Ook al is mijn verjaardag alweer zon anderhalve week geleden, ik zal er toch nog een verslagje over schrijven, want dat is zeker de moeite waard. Op 17 mei in de avond gaf ik een feestje voor mijn vrienden! Met een mix van vrienden van school en AFS was het super gezellig. Ook nog even gebruikt gemaakt van ons zwembad en natuurlijk konden taco's niet ontbreken want ik ben nu eenmaal jarig in Mexico en hier zijn ze dol op taco's!! Om 12 uur was ik dan écht jarig en werd er voor me gezongen. Nadat ik de kaarsjes had uitgeblazen kon ik niet meer onder de "mordida" uit. Oftewel in het Nederlands: je gezicht wordt in de taart geduwd. In Mexico is dat een traditie en ik moest er dus ook aan geloven.. helaas daarvan geen foto's op facebook of wat dan ook... en heel de avond zat er nog chocolade taart op mn gezicht haha.. lekker...

Na 12 uur werd ik opeens naar de huiskamer geleid.. ik moest voor de tv zitten en iedereen moest komen kijken. Er werd nogal geheimzinnig gedaan en en bleven we met z'n allen maar boksen kijken. Op een gegeven moment werd er een filmpje gestart en dat was de beste en leukste verrassing ooit!!! Allemaal lieve felicitaties van familie en vrienden uit Mexico en NL. Het was echt overweldigend maar super leuk. Ik heb het filmpje op mijn USB staan maar het is een groot bestand dus ik kan hem helaas niet versturen vanaf hier! Na deze leuke verrassing ging mijn feestje nog eventjes door en heb ik zelfs even geskypt met Lot in Singapore. Hoe internationaal wil je het hebben, super leuk!

Op zondag zelf ben ik lekker gaan lunchen met mijn familie, met een super lekker verjaardagstoetje en daarna nog een leuk cadeautje gekregen van mijn familie en vooraal heel véél taart gegeten! Al bij al heb ik dus een onvergetelijke 18e verjaardag gehad en wil ik iedereen nogmaals bedanken voor alle lieve felicitaties en ook enorm dankjewel voor diegene die in de video voorkwamen. Een super cadeau!!!!!

In het afgelopen weekend ben ik met vrienden uitgeweest (Yeah legaal volgens de Mexicaanse wet!!) en ben ik zaterdagavond naar het centrum van de stad geweest, "Noche Blanca." Tijdens dit event is er live muziek op straat, terrasjes en musea zijn open. Samen met Leonie en Arendse heb ik een gezellig avondje gehad!

Nu ik dit schrijf is mijn laatste schoolweekje al weer ingegaan, vanaf vrijdag officieel zomervakantie, wiehoe!!!! Dan heb ik gelukkig nog een maandje om te genieten van alles hier want voor ik het weet sta ik alweer op Schiphol, en als ik dan toch terugmoet kan Hello Goodbye daar maar beter ook staan. Ik blijf hoop houden!

Voor nu sluit ik dus dit verslagje af. Tot snel weer, liefs uit het verre Mexico!


  • 27 Mei 2014 - 20:37

    Hennie Vis:

    Hallo Jolette nu nog maar even dubbel genieten want die laatste weken zullen harder gaan dan je denkt.
    Heel veel plezier en wanneer kom je eigenlijk terug?Succes met alles liefs van ons.

  • 05 Juni 2014 - 23:36

    Hanneke:

    Ha Jolette,
    wat een leuk verslag!
    Die tradities die je allemaal hebt geleerd in deze cultuur zul je nooit meer vergeten en misschien wel herhalen ook al ben je straks niet meer daar.
    Geniet nog enorm van de laatste maand, niet te veel aan NL denken.
    We hebben wel zin om je weer te zien en je verhalen in het 'echt' te horen.

    Veel plezier nog, Hanneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolette

Actief sinds 19 Mei 2013
Verslag gelezen: 714
Totaal aantal bezoekers 39973

Voorgaande reizen:

24 Januari 2017 - 24 Juni 2017

Australië

16 Augustus 2013 - 17 Juli 2014

Mexico

Landen bezocht: