Aussie Travels - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Jolette Middeljans - WaarBenJij.nu Aussie Travels - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Jolette Middeljans - WaarBenJij.nu

Aussie Travels

Blijf op de hoogte en volg Jolette

17 Februari 2017 | Australië, Gold Coast

Lieve allemaal,

Het heeft even geduurd maar hier is dan de eerste blogpost vanuit Australië, beter dan laat dan nooit zullen we maar zeggen. De reden voor deze late eerste update is dat ik de eerste 3 weken Down Under heb doorgebracht in hostels, aan het strand, in het regenwoud of in de bus (zonder laptop en de wifi was nou niet bepaald super..) In drie weken tijd ben ik per bus vanaf Brisbane afgereisd richting het noorden, naar de stad Cairns. Ik waande me even in een aflevering van All You Is Love. helaas was Robert ten Brink nergens te bekennen.. Gelukkig was ik niet helemaal alleen, ik was namelijk op reis met m'n beste vriend, namelijk mijn nieuwe backpack. Over de eerste dagen van mijn reis valt niet heel veel te vertellen, behalve dat mijn jetlag + het alleen reizen me iets zwaarder viel dan verwacht. Na een paar dagen was ik er gelukkig weer bovenop en heb ik volop genoten van het backpacken. Wel is het lastig om alle momenten, mensen en plekken te beschrijven die ik heb afgelopen weken heb mogen meemaken, ontmoeten en zien. Toch ga ik mijn best doen om de hoogtepunten van mijn backpack avontuur op een rijtje te zetten voor jullie!

Om te beginnen heb ik 3 dagen doorgebracht op Fraser Island, samen met andere backpackers rijdt je in een grote jeep over het eiland (ik was natuurlijk de bijrijder i.p.v. de chaffeur!) Tijdens het rijden over het strand en door de jungle stop je op bijzondere plekken zoals meren/rivieren of midden in het regenwoud. Het leukste van alles was natuurlijk dat er gekampeerd moest worden op het eiland. Natuurlijk ben ik wel iets gewend van de Kempische kampeerweken in het boerenweiland, alleen miste ik nu wel een matje en een kussen. Gelukkig maakte de leuke mensen en de prachtige natuur veel goed en viel het allemaal mee! Een ander hoogtepunt was het zeilen op een katamaran @Whitsundays. Met een hele gezellige groep mensen sliepen we op het dek van de boot (+ het gezelschap van duizenden sterren!) en overdag hebben we veel gesnorkeld en het mooie strand van Whitsundays bezocht! Als kers op de taart heb ik aan het einde van mijn reis mogen snorkelen én duiken in de Great Barrier Reef!!! A dream came true!

Hoewel dit verslag van mijn backpack avontuur vrij kort maar krachtig is hoop ik dat met behulp van de bijgevoegde foto's jullie toch een goed beeld hebben gegeven wat ik afgelopen weken allemaal heb beleefd. Ik ben nu dus veilig en wel aangekomen op de campus van Griffith University. De eerste dagen heb ik vooral doorgebracht met mijn kamertje inrichten, de was doen (in een backpack past toch meer dan ik dacht..) en boodschappen doen. Inmiddels begint het Australische leventje steeds meer te wennen; de goedkope supermarkt is ontdekt, eindelijk wifi gefixt (je moet hier voor de wifi betalen op de uni, maar een huisgenootje en ik hebben een computernerd gevonden die onze laptops en telefoons kon kraken, dus nu hebben we goed én gratis internet!!!!) Daarnaast heb ik ook al m'n eerste rondjes hardgelopen, lekker gezwommen, gegeten met huisgenootjes en het eerste unifeestje is ook al achter de rug.

Bij deze beloof ik dat mijn volgende blog snel volgt, want volgende week begint mijn introductie week waarin in onder andere een reisje ga maken met alle exchange students naar Byron Bay. En daarna zal het dan echt tijd zijn om te beginnen met studeren, daarvoor ben ik immers voor naar Australië afgereisd. Maar op zich mag ik niet klagen na een 2 maand durende vakantie...

Liefs, Jolette

  • 17 Februari 2017 - 12:56

    Floortje:

    Dag Jolette,

    Wat leuk om weer iets te horen vanuit de andere kant van de wereld!
    De foto's zijn stuk voor stuk erg jaloersmakend; je zou zo je eigen travelvloggie kunnen beginnen. Je eerste abonnee heb je vast binnen.
    Wat een luxe, goed internet en het is ook nog eens gratis! Dat heb jij weer goed voor elkaar gekregen. Wel ben ik nu heel erg benieuwd hoe je kamertje eruit ziet, want het is natuurlijk lastig om je riante appartement in de Fagelstraat te overtreffen!! (Dit komt heel sarcastisch over, maar vind je kamer serieus mooi hoor)
    Hier gaat alles ook zijn gangetje. De temperatuur is de ene dag om te huilen, wat lastig gaat, omdat je tranen dan meteen bevriezen. Andere dagen zijn we gezegend met wel 10 (!) graden Celsius. Aan jouw bruine kleurtje te zien is dat in Australië wel anders. Wellicht schrijf ik Robert dit jaar een brief zodat ik ook die kant op mag. Zou leuk zijn.

    Heel veel liefs en succes met je eerste uni weken,

    Floortje

  • 19 Februari 2017 - 11:19

    Jeanne:

    Lieve Jolette,

    "This is Hapert calling" met vest en verwarming...beide zijn aan! Maar langzamerhand wordt het tijd voor de mest in de moestuin.
    Heel fijn om een positieve brief te lezen waarin je niet schroomt om ook de lastige dingen te benoemen. Ten slotte is het natuurlijk niet alles facebook wat er blinkt en elk avontuur doet een beroep op de sterke en minder sterke sterke kanten van je karakter. Complimenten voor je doorzettingsvermogen en vergeet niet om regelmatig letterlijk en figuurlijk stil te staan. Slow down, down under.
    Veel liefs, mama.

  • 24 Februari 2017 - 13:32

    Tessa Bremen:

    Wow! Wat een gave manier om je buitenlandse avontuur zo te starten! Ik ben benieuwd of het studenten leven in Australië je net zo goed bevalt als het backpacken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolette

Actief sinds 19 Mei 2013
Verslag gelezen: 543
Totaal aantal bezoekers 39954

Voorgaande reizen:

24 Januari 2017 - 24 Juni 2017

Australië

16 Augustus 2013 - 17 Juli 2014

Mexico

Landen bezocht: