2014!!! - Reisverslag uit Mérida, Mexico van Jolette Middeljans - WaarBenJij.nu 2014!!! - Reisverslag uit Mérida, Mexico van Jolette Middeljans - WaarBenJij.nu

2014!!!

Blijf op de hoogte en volg Jolette

04 Januari 2014 | Mexico, Mérida

Hi allemaal!

Alweer een tijdje geen blog geschreven, bijna een hele maand.. maar vandaag, op de 4de dag van het nieuwe jaar leek het me een goed moment om jullie allemaal eventjes bij te praten over mijn Mexicaanse leventje!
Zoals iedereen wel weet heb ik nog steeds vakantie en dat blijft voorlopig nog wel eventjes haha. Maar alle andere Mexicanen kregen vanaf de 20ste december vakantie. Voor die tijd was ik nog steeds druk bezig met salsalessen en spaanse lessen en leuke dingen doen met vriendinnetjes!
Gezellig naar de bioscoop, naar feestjes of gewoon gezellig winkelen of een filmpje kijken! Zowel met mijn afs vriendinnetjes als met Mexicaanse vriendinnetjes! Heel gezellig allemaal dus :-)!

Voor dat ik het wist was het alweer kerst... Hier vieren ze kerst eigenlijk alleen maar op 24 december! Op deze dag was het ongeveer 25 graden.. dus de kerststemming was even ver te zoeken.. 's Avonds zijn we met heel de familie bij elkaar gekomen en hebben we lekker gegeten! Rond elf uur was het dan tijd voor cadeautjes!! Er kwam een echte kerstman en mijn jongste zusje, neefje en nichtjes waren door het dolle heen!! Mijn neefje en nichtjes en mijn jongste zusje geloven nog in de kerstman maar van deze kerstman die op kerstavond langs komt weten ze dat die nep en dat de cadeautjes zijn gekocht door ouders of ooms/tantes. Maar dat maakte het er niet minder leuk op!! Nadat iedereen zijn cadeautjes had uitgepakt hebben we nog met heel de familie geskypt met mijn oudste zusje in Denemarken! Heel leuk allemaal!! Als afsluiting van de avond had de familie dit jaar besloten dat elke familie een dansje op een kerstliedje moest doen. Ik heb enorm gelachen en ons optreden op een liedje van Micheal Buble was ook een groot succes! Het staat zelfs op film haha...
Rond half drie was iedereen dan ook echt moe en vertrokken we richting huis.

De volgende ochtend, 1ste kerstdag dus was de "echte" kerstman dan echt langs gekomen!! En lagen er cadeautjes onder de boom! Nadat die waren uitgepakt moesten de laatste dingetjes nog in de koffer want die dag was een belangrijke dag want mijn familie ging op reis naar Europa. Ze gingen naar mijn oudste zusje in Denemarken en daarna met de complete familie een Europatrip maken. Van Kopenhagen tot Parijs, naar Brussel enzovoort.. Natuurlijk ook Amsterdam en daarover straks meer! De 25ste december stond dus voor mij niet helemaal in het teken van 1ste kerstdag maar meer mijn spulletjes verhuizen van mijn huis naar het huis van opa en oma. Daar ging ik namelijk voor twee weekjes wonen! (En daar ben ik nu nog steeds, tot 10 jan!!) Ik heb die dag nog wel lekker geluncht met de familie en ben ik 's avonds naar de kerk geweest. Dit was dus mijn Mexicaanse kerst!! Ik heb ervan genoten en vond het een bijzondere ervaring en ben natuurlijk ook heel blij met alle mooie cadeautjes!! :-)

Nu ik bij opa en oma woon, woon ik lekker dichtbij het centrum! Want mijn huis is "ver" van alles.. dat nou ook niet bepaald maar als ik ergens heen wil moet altijd iemand mij brengen! Nu in deze twee weekjes kan ik lekker lopend naar het huis van Sara, een van mijn beste vriendinnetjes en kan ik met de bus gaan en staan waar ik wil. Heel fijn dus!!! Daar heb ik dus al goed gebruik van gemaakt!

En jaja... toen was het alweer oud en nieuw!! Tot op 31 december zelf wist ik niet zo goed hoe ik het ging vieren.. uiteindelijk ben ik rond 17.00 samen met Arendse en Sara naar het winkelcentrum gegaan om snel nog een leuk jurkje te scoren!! Gelukkig was het wel allemaal gelukt! We hebben toen besloten om eerst naar het huis van mijn opa en oma te gaan en daar hebben we ons dan ook klaar gemaakt en alles. De hele familie en wat vrienden van mijn opa en oma waren er ook en rond 22.00 hebben we lekker met zn allen gegeten! Het was heel gezellig ook omdat ik met een deel van mijn familie was en mijn vriendinnetjes. Helaas was op oud en nieuw mijn gastgezin in Parijs, want tot 10 januari zijn ze in Europa! Toen het bijna zover was hebben we met zn allen afgeteld en heb ik ook weer een nieuwe traditie geleerd.. om twaalf uur krijgt iedereen een bakje met 12 druiven en daarna wordt op tv 12 keer de klok geluid. Op elke klokslag moet je een druif eten en een wens doen. Sara, Arendse en ik hadden daar nog nooit van gehoord dus wij hadden de traditie niet helemaal door en waren dus ietsje te vroeg aan onze druiven begonnen haha...

Na iedereen gelukkig nieuwjaar gewenst te hebben en wat vuurwerk afgestoken te hebben gingen Sara, Arendse en ik op weg naar ons feestje. Mijn Mexicaanse neef had het met vrienden georganiseerd! Het was een gezellig feestje maar zijn er wel weer achter gekomen dat Mexicanen ietsje later pas beginnen met feesten.. een uur of drie is dan ook normaal om binnen te komen op een feestje!! Toen we allemaal zere voeten hadden en moe begonnen te worden zijn we naar het huis gegaan en sliepen met zn allen in het huis van Sara. En toen was het alweer 2014!!!
Maar op drie januari was er nog een feestje te vieren namelijk de verjaardag van Arendse! We hebben als verrassing een ontbijtje op bed gemaakt (Sara en ik!) en in de middag hebben we lekker geluncht in een restaurant. Als cadeautje zijn we naar het winkelcentrum geweest en heeft ze een parfum mogen uitkiezen die haar hopelijk gaat herinneren aan Mexico!! 's Avonds hadden we nog een grote taart gekocht en natuurlijk hebben we de Mexicaanse traditie toegepast. Dat als de kaarsjes zijn uitgeblazen en het moment dat iemand de taart wil aansnijden wordt de jarige job in met het gezicht in de taart geduwd.. Arendse had dat van ons als Europeanen natuurlijk niet verwacht maar het was enorm lachen!!

Dit waren dan mijn hoogtepunten van afgelopen weken! Ik beloof dat ik vanaf nu weer regelmatiger ga schrijven want dat is wel zo leuk!! Ik maak het dus nog steeds heel goed hier en geniet steeds meer van alles. Hier in het huis van opa en oma is natuurlijk alles weer even anders maar het is wel heel gezellig :-)! Verder is mijn gastfamilie vanochtend in Amsterdam aangekomen en gaan ze dus een stukje van Nederland zien. Heel bijzonder! Maar wat nog bijzonder is dat mijn Nederlandse familie en mijn Mexicaanse familie elkaar morgen gaan ontmoeten in Amsterdam! De wereld is klein zullen we maar zeggen!!!

Dit was dan mijn verslagje, ik wens iedereen vanuit Mexico een super 2014 toe en ik hoop dat iedereen een gezellig oud en nieuw heeft gehad! Dikke kus Jolette

  • 05 Januari 2014 - 10:28

    Amy Willems:

    Hee Jolette,

    Wat kan je toch goed schrijven!
    Het blijft elke x leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt.
    Jij ook een gelukkig nieuwjaar.

    Xx Amy

  • 05 Januari 2014 - 21:48

    Marieke Kraat:

    Hallo Jolette,
    In de eerste plaats wens ik jouw en je Mexicaanse familie en vrienden een gelukkig & gezond 2014
    : ). Ook in Sabbia is het 2014 geworden.
    En dan is onze kerstvakantie al weer bijna voorbij.Nog een heel fijne wat warmere vakantie en tot een volgend bericht. Veel plezier!
    Marieke

  • 28 Januari 2014 - 00:39

    Mama:

    Liefste Jolette,
    Na onze nieuwjaarsskype gaan we er weer helemaal voor in 2014. Never a dull moment! De eerste helft van je grote avontuur zit er op en de volgende helft is er om weer met volle teugen van te genieten. Je hebt het fantastisch gedaan in het verre Mexico en ik heb heel veel bewondering voor je doorzettingsvermogen, je initiatief en je geweldige optimisme! Super, super, super.
    De ontmoeting met jouw Mexicaanse familie in Amsterdam was een feestje en we vinden het allemaal heel fijn dat we nu beter (aan)voelen hoe je je leven leidt in het verre Mexico. Ik blijf gewoon ook brieven sturen en wens je ontzettend energieke en nieuwsgierige maanden toe.
    Heel veel groeten aan iedereen.
    Heel veel knuffels voor je van mama.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolette

Actief sinds 19 Mei 2013
Verslag gelezen: 612
Totaal aantal bezoekers 39985

Voorgaande reizen:

24 Januari 2017 - 24 Juni 2017

Australië

16 Augustus 2013 - 17 Juli 2014

Mexico

Landen bezocht: