Last month - Reisverslag uit Mérida, Mexico van Jolette Middeljans - WaarBenJij.nu Last month - Reisverslag uit Mérida, Mexico van Jolette Middeljans - WaarBenJij.nu

Last month

Blijf op de hoogte en volg Jolette

20 Juni 2014 | Mexico, Mérida

Hola todos!

Inmiddels heb ik al wat weekjes zomervakantie en dat bevalt me héél goed! De eerste week zat het weer niet helemaal mee, want er waren veel tropische buien. Inmiddels schijnt het zonnetje weer volop en is de zomer echt begonnen in Mérida (ook al is het hier zomer 365 dagen...)
Maar waar moet ik beginnen met mijn verslagje? Eind mei was dus mijn laatste schooldag op UVM, heel vreemd maar het afscheid was heel leuk. Al mijn klasgenootjes en vriendinnetjes en zelfs sommige leraren hebben iets leuks op mijn uniform geschreven!

Mijn eerste vakantieweekje was vrij rustig, ik heb wat bezoekjes aan de fitness gebracht, ik heb een dagje in het hotel van Caetano doorgebracht en heb ik een gezellig avondje gehad met vrienden uit mijn klas. De tweede vakantieweek kon ik dan eindelijk mijn bankpas ophalen bij een DHL kantoor hier in de stad en dat heb ik maar meteen even gevierd met een winkelmiddagje met vriendinnen! Die week bestond ook uit een bezoekje aan het strand (Progreso). We zijn met een groepje Exchange students naar het strand gegaan en hebben onze dag doorgebracht met het proberen om toch een beetje een kleurtje te krijgen, een ritje op de banaan, lekker eten, massage van een uur en zwemmen in de zee :) Vrijdag ben ik met vriendinnen naar de salon geweest en zijn eindelijk mn dode punten eraf, want dat was nodig haha!!! Ook zit er een kleurtje in, dus ben nu een echte blondine! ´s Middags heb ik met vriendinnen hier thuis de wedstrijd NL-ESP gekeken. Alle mexicanen waren natuurlijk overtuigd van een overwinning van Spanje en met mijn Spaanse oom hier was de strijd echt losgebarsten. Ik heb NL naar de overwinning geschreeuwd haha! In de avond was het tijd voor een feestje, want een Duitse AFS´er gaf zn afscheidsfeestje! O god, wat ga ik de Mexicaanse feestjes missen!! Zaterdag was ik weer in het hotel van Caetano en in de avond was de graduación van UVM. Ik ben zelf geen ¨eindexamenleerling¨ maar we hadden via via kaartjes kunnen regelen. Was een super leuk avondje! Zondag was het vaderdag en dat wordt hier in Mexico groot gevierd! Heel de familie kwam bij elkaar en we hebben lekker gegeten met zn allen!

Deze week heb ik ook al wat leuke dingetjes gedaan, o.a. heb ik een ochtendje meegeholpen op het schooltje van Sherlyn (het kindje van de service hier) Zij zit op een basischooltje heel vlakbij en vanaf volgende week ga ik nog wat meer daagjes daar helpen met onder andere dans en engelse les! Ook naar de film geweest met een vriendinnetje en deze week kon een dagje strand niet ontbreken!

Ik hoop dat jullie zo een beetje een beeld hebben van wat ik gedaan heb de afgelopen tijd! De tijd gaat sneller en sneller en het is nu al tijd om afscheid te nemen van de eerste dingen en mensen. Iets minder dan een maandje...... gemengde gevoelens. Ik zal voordat ik weer terug naar NL ga nog wel een verslagje maken, dus dont be afraid, dit is niet de laatste!!

See you soon!!! Liefs


  • 20 Juni 2014 - 20:44

    Marieke Kraat:

    Hoi Jolette,
    Je gemengde gevoelens begrijp ik volledig en zie ik vandaag ook bij 'onze AFS-studenten'. Enerzijds willen ze wel naar huis, maar anderzijds..... een jaar ouder, wijzer en ook meer zelfkennis zoals de Amerikaanse Julia me vandaag vertelde.
    Geniet van de laatste weken in je tweede vaderland en van al de ervaringen die je hebt opgedaan, afgelopen jaar.
    Het zal toch wel wennen worden. Maar....
    Het gaat vast allemaal lukken!
    Liefs, Marieke

  • 20 Juni 2014 - 22:51

    Harry Middeljans:

    Waar blijft de foto dan. Nog veel plezier de laatste weken Gr Harry Simone en Kids

  • 27 Juni 2014 - 00:54

    Jeanne:

    Met heel veel diploma-groeten van Marlou, Lisanne en Pleun, ja die was er ook!, gaan wij hier ook de laatste weekjes zonder jou aftellen. Geniet van alles en iedereen en tref de nodige voorbereidingen voor de superspannende match Nederland - Mexico!
    Het willen blijven of toch niet en het naar huis willen of toch niet hoort er echt bij. Het is een goed teken dat het naderende afscheid niet gemakkelijk zal zijn. Mexico heeft je hart gestolen en dat is ook echt de bedoeling.
    Fijne dagen en laat Nederland van de partij zijn a.s. zondag.
    Veel liefs van mama.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolette

Actief sinds 19 Mei 2013
Verslag gelezen: 609
Totaal aantal bezoekers 39987

Voorgaande reizen:

24 Januari 2017 - 24 Juni 2017

Australië

16 Augustus 2013 - 17 Juli 2014

Mexico

Landen bezocht: