Aussie adventure starting in 5 days - Reisverslag uit Hapert, Nederland van Jolette Middeljans - WaarBenJij.nu Aussie adventure starting in 5 days - Reisverslag uit Hapert, Nederland van Jolette Middeljans - WaarBenJij.nu

Aussie adventure starting in 5 days

Blijf op de hoogte en volg Jolette

19 Januari 2017 | Nederland, Hapert

Lieve allemaal,

Het is bijna zo ver (eindelijk!!!!), mijn reis naar Down Under begint nu echt bijna! Over precies 5 dagen zit ik in het vliegtuig richting Brisbane, maar eerst even 30 uur lang reizen voor ik voet zet op Australische bodem. Mijn reis zal beginnen op Dusseldorf en via Abu Dhabi eindigen op Brisbane Airport. Geen onbelangrijke vraag is wat ik daar precies ga doen zo ver weg. Voor mijn minor op de HAN moet ik een halfjaar naar het buitenland, (mij hoor je niet klagen...) en mijn keuze is gevallen op een halfjaar studeren in Australië. Ik zal komend semester studeren op Griffith University @Brisbane. De school heeft meerdere vestigingen en ik zal naar school gaan in Gold Coast, zo'n klein uurtje van Brisbane vandaan. Ook zit ik hier op campus, dus dat wordt lekker lopend naar de collegezaal komende maanden. Hoewel, komende maand nog geen school voor mij want aan de andere kant van de wereld zijn ze nu zomervakantie aan het vieren. Mijn school begint pas 20 februari met een introductieweek en ik zal de 27ste feb écht beginnen met lessen. Komende weken ga ik namelijk met een backpack een deel van het land alvast ontdekken (jaja, Jolette met een rugzak, wonderen zijn de wereld nog niet uit..)

Afgelopen weken stonden in het teken van heel veel papieren invullen, dingen regelen, laatste deadlines inleveren maar ook veel etentjes en feestjes. Nu alleen nog afscheid nemen van alle lieve mensen hier en inpakken, beide dingen zijn niet zo favoriet.. Het wordt dan ook een behoorlijke uitdaging om alles wat ik nodig heb in een koffer te proppen.

Zoals bij mijn vorige buitenlandavontuur in Mexico, zal ik dit keer ook regelmatig een blogje posten om iedereen in Nederland op de hoogte te houden van mijn avonturen tussen de kangoeroes en koala's. (En om iedereen lekker jaloers te maken met 32 graden en zon!)

I'll keep you posted,
Dikke kus en liefs XXX

  • 19 Januari 2017 - 17:33

    Floortje:

    Dag Jolette,

    Wat ontzettend leuk dat ik deze keer live jouw Aussie avonturen kan volgen!
    Dit was toen jij in Mexico zat natuurlijk nog onmogelijk.
    Goh, elke dag lopend naar college?! Kom je toch nog aan je dagelijkse cardio toe.
    Hoewel, dat zal bij jou sowieso wel goed komen met al dat surfen op de planning.
    Ik wens jou alvast veel plezier en succes, en hoop dat je geniet van je laatste daagjes in dit prachtige land met deze prachtige mensen. Oranje boven!
    Zoals beloofd zal ik onder elke blogpost een reactie plaatsen, ik hoop dat de toon van mijn reacties niet al te deprimerend zullen zijn, want hier is het geen 32 graden, hoor!

    Liefs je Nijmeegse overbuurmeid

  • 19 Januari 2017 - 23:27

    Charlotte:

    @Floortje: hahahahah

    Jo, ik ben ontzettend benieuwd naar je bloggies en avonturen!!

    Kom maaaa doooor met alle jaloersmakende dingen!

    Have fun!!

    Dikke kus Charrie

  • 20 Januari 2017 - 00:01

    De Big Brother:

    Vanuit het Londense een kort berichtje ik hooop dat alles in je koffer past haha en we skypen super duper snel en heeel veeel liefs uit londen (welk liedje was dit ook alweer)

    xoxoxo

    Yaa broer

  • 20 Januari 2017 - 12:52

    Jeanne:

    Lieve Jolette,
    Terwijl de laatste sneeuw in de tuin glinstert in de zon en de eerste schaatsmarathon op natuurijs van 2017 een feit is, terwijl Donald Trump vandaag zal worden beedigd als 45e president van de V.S., terwijl onze verkiezingen voor een parlement aanstaande zijn en de dagen gelukkig weer gaan lengen...hebben wij de afgelopen weken en maanden je reis met ontzettend veel plezier voorbereid. Mede dankzij de snelle social media heb je "in no time" een ticket, een visum, een avontuurlijke reis, een kamer op campus en een skype-account! Hulde aan deze tijd natuurlijk!
    Maar ons gevoel van saamhorigheid wordt toch het meest gedeeld als we samen in een echte winkel met mensen van vlees en bloed een rugzak kopen, als we samen je kamer in Nijmegen schoonmaken, als je samen met alle lieve "achterblijvers" stil staat bij weer een nieuwe en spannende stap in je leven en samen aan de keukentafel eet, praat en zingt!
    GOEDE REIS MIJN LIEF!

  • 20 Januari 2017 - 15:30

    Irene:

    Jaaaaa het is geen tijd voor een #reisvloggie maar voor een bloggie van ons Joke!
    Tijdens je tijd in Mexico heb ik genoten van alle verhalen. Ik kan nu al niet wachten op alles wat je deze keer met ons gaat delen. Gelukkig kan ik je maandag nog even een dikke afscheidsknuffel brengen. Heel veel succes met inpakken & afscheid nemen van iedereen! Dikke kus xxx

  • 25 Januari 2017 - 21:51

    Jeanne:

    Ik kan niet anders zeggen dan dat op dit moment de naam van de website zeer toepasselijk is: Waar ben jij nu Jolette?! Heel erg benieuwd naar plek en natuurlijk een fotootje.
    Wij gaan hier nog een flink nachtvorstje tegemoet...

  • 24 Februari 2017 - 13:34

    Tessa Bremen:

    Hoi Jolette,

    En? Hoe bevalt de introducieweek?? Klaar voor de echte lessen? Er benieuwd!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolette

Actief sinds 19 Mei 2013
Verslag gelezen: 666
Totaal aantal bezoekers 39971

Voorgaande reizen:

24 Januari 2017 - 24 Juni 2017

Australië

16 Augustus 2013 - 17 Juli 2014

Mexico

Landen bezocht: