O-week & Byron Bay - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Jolette Middeljans - WaarBenJij.nu O-week & Byron Bay - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Jolette Middeljans - WaarBenJij.nu

O-week & Byron Bay

Blijf op de hoogte en volg Jolette

03 Maart 2017 | Australië, Gold Coast

Vrijdagmiddag, 30 graden en tijd voor weekend! Maar voordat ik écht weekend ga vieren een update uit het zomerse Australië (dit keer wel enigszins op tijd...). De introductieweek en eerste schoolweek zitten er al weer op. Vorige week begon mijn Australische uni avontuur en heb ik al mijn huisgenootjes ontmoet want ik woon gelukkig niet helemaal allemaal in appartement 2205 @Griffith Uni Village. We hebben een lekker internationaal huis; Amerika, China, Noorwegen, Australië en Nederland natuurlijk! Het appartement is heel fijn met een ruime woonkamer (met surfboarden als decoratie, op en top Aussie-stijl, zie bijgevoegde foto!) alleen is het soms even afzien zonder airco wanneer het ongeveer 34 graden is. Dat betekent dus slapen met alle ramen open, ventilatortje aan en slapen onder een laken om zo toch een beetje frisse lucht te krijgen.

Vorige week maandag was het dan tijd voor O-week, de introductie week van de universiteit voor nieuwe studenten. Maandag begon O-week met een poolparty in de Village, een goed moment om wat nieuwe mensen te leren kennen en af te koelen! Dinsdag vertrok ik met 180 andere exchange students naar Byron Bay voor 3 dagen. Dit is een klein kustplaatsje zo'n 2 uur van Gold Coast vandaan. Samen met mijn Noorse huisgenootje Ingvild (Ik dacht dat Jolette lastig was om uit te spreken in het buitenland, maar dat valt reuze mee haha...) hadden we onze rugzak gepakt en werden we op de universiteit opgehaald. De eerste stop was een soort Australische Beekse Bergen, waar ik o.a. mijn allereerste kangoeroe heb gespot (en eten gegeven, nog net iets anders dan de Nederlandse kinderboerderij..)Bucketlist momentje hoor. 's Middags kwamen we dan aan in Byron Bay en hebben we een wandeltocht gemaakt naar de bekende vuurtoren van het plaatsje, ook wel het meest oostelijke puntje van Australië. Dinsdag stond kanoën op het programma. Ik moet wel zeggen dat kanoën op zee iets anders is dan ik was gewend, oftewel ik heb mijn armen flink gevoeld de dagen erna. Maar de spierpijn was het allemaal waard want op maar 1 meter afstand van onze kano zwommen 5 dolfijnen!!! 's Avonds was het tijd voor een dansje bij Cheekie Monkiez. Bij binnenkomst moest ik meteen denken aan de Reuselse Caramba maar dat mocht de pret niet drukken, ik heb me goed vermaakt! Op de laatste dag van de Byron Bay trip stond een surfles op de planning. Ik had van heel veel mensen gehoord dat best moeilijk is en je het niet moet onderschatten. Na wat uitleg op het strand van de instructeur moesten we het maar gewoon proberen en dat ging letterlijk en figuurlijk met vallen en opstaan. Na enige tijd viel het kwartje en heb ik toch écht kunnen staan op het surfboard, maar of we het echt surfen kunnen noemen weet ik ook niet echt. Maar al met al ging het me beter af dan ik vooraf had gedacht. Zeker voor herhaling vatbaar! Gelukkig heeft een huisgenootje een eigen surfboard en staat ze open om wat privé-lesjes te geven, happy me!!! Vrijdag was ik alweer terug op de universiteit en was er een groot feest georganiseerd op de universiteit met als thema 'Beach Party'. We hebben het feestje voortgezet in de verschillende bars/clubs in Gold Coast. Ondanks het feit dat ik met m'n Zara blousje en adidasjes flink werd aangestaard (Gold Coast wordt ook het het Geordie-shore gedeelte van Australië genoemd, je mag nu zelf even inbeelden hoe de meeste meisjes eruit zien als ze gaan stappen...) heb ik me prima vermaakt!

Het weekend voordat school begon heb ik vooral doorgebracht op het strand, heb ik gewinkeld en ben ik naar de bioscoop geweest met wat meiden! Maandag begon dan écht! Het was even puzzelen met de vakken maar zoals het nu staat heb ik 4 courses gevonden die ik wonder boven wonder allemaal interessant vind. Het eerste vak is International Relations (misschien moet ik het nieuws iets beter gaan volgen...) maar tot nu toe vind ik het wel allemaal interessant, dus daar ben ik blij mee. Daarnaast ga ik ook het vak 'English as a global language' volgen. Bij dit vak gaat het vooral over de verschillende soorten Engels en taalkundigen verschillen. Als derde vak heb ik Spaans, ik moet nog even checken in welk niveau ik ga instromen maar als het goed is, is dat volgende week allemaal geregeld. Als laatste vak heb ik 'Genres of Journalism' gekozen en komende periode wordt dat dus veel essays schrijven en presentaties geven. Tussen mijn college's door heb ik heel wat tijd aan het zwembad gespendeerd, rondjes hardgelopen, acai bowls gegeten met Kristin (nieuwe verslaving!!) en veel tripjes naar het strand gemaakt, de zee is immers maar 10 minuutjes met de tram van de uni vandaan. Ook heb ik besloten om lid te worden van de Griffith Swimming Club, dus ik ga vanaf volgende week dinsdag en donderdag trainen in het nieuwe zwembad op de campus! Ook ga ik kijken of hier ik kan boksen samen met wat andere meiden, maar dat moet ik nog even uitzoeken, wordt vervolgd!!

Volgende blogpost zal ik wat meer inhoud geven over de vakken, want ik heb deze week alleen nog maar introductie college's gehad. Ook zal ik volgende blogpost foto's van de (immense) campus plaatsen. Dit weekend ga ik een dagje naar Brisbane en zondag weer een lekker dagje naar het strand. En tussendoor de eerste readings en opdrachten doen voor mijn vakken!

Ik hou jullie op de hoogte! Liefs uit Australië!

  • 03 Maart 2017 - 15:11

    Jeanne:

    lieve Jolette,
    Terwijl hier de ene na de andere lijsttrekker meer of minder streng aan de tand gevoeld wordt, heb ik erg genoten van je blog. Je heb "een mooie hand van schrijven" zoals je dat noemt en je neemt ons als lezers mee op je reis door je vertellende stijl. Een waar genoegen.
    veel liefs, mama.

  • 03 Maart 2017 - 16:26

    Hennie Vis:

    Lieve Jolette,
    Wat een leuke uit een zetting heb je gegeven over jouw periode daar. Geniet meisje en veel succes op school. Hier regent het en waait het bij vlagen behoorlijk. Het lijkt wel herfst in plaats van richting voorjaar.liefs Hennie

  • 03 Maart 2017 - 23:18

    Evelijn:

    Hee lieve Jo!!
    Leuk om te lezen wat je allemaal uitspookt daar aan de andere kant van de wereld! Terwijl jij de ene zonnige Snapchat naar de andere stuurt haal ik nachten door om de eindstreep te halen. Tussen mijn uren in de UB door begin ik je af en toe toch wel te missen hoor! Behalve die Snapchats hoor ik niet zo heel veel van je maar geen bericht is goed bericht lijkt me. Ik denk dat je hele leuke vakken hebt gekozen en ik hoop voor jou dat ze een beetje goed aansluiten op je eat-sleep-surf-repeat ritme! Hebben ze daar ook lekkere worteltjes en Brinta? Anders stuur ik een doossie naar je op. Laat het me weten als je een gaatje kunt vinden in je drukke schema om te Skypen, ik heb mijn Guus songteksten boekje al klaarliggen!
    Liefs en dikke kus,
    Eef

  • 05 Maart 2017 - 12:08

    De Grote Broer:

    Hollaaaaa!

    Super leuk verhaaltje! ik moet zeggen dat ik toch wel een beetje jaloers ben. Je bent bij deze de beste surfer uit de fam want bij mijn lessen heb ik alleen maar water gehapt. Ik hoop dat je Int. relations vakken leuk zijn, je kan atlijd vragen over leuke theorieen en andere politieke gebeurtenissen. Heeel veeeel plezier de komende weeek :)

    Tot snel :)

    Liefs uit London,

    Je grote Broer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolette

Actief sinds 19 Mei 2013
Verslag gelezen: 526
Totaal aantal bezoekers 39982

Voorgaande reizen:

24 Januari 2017 - 24 Juni 2017

Australië

16 Augustus 2013 - 17 Juli 2014

Mexico

Landen bezocht: