Time flies - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Jolette Middeljans - WaarBenJij.nu Time flies - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Jolette Middeljans - WaarBenJij.nu

Time flies

Blijf op de hoogte en volg Jolette

15 Mei 2017 | Australië, Gold Coast

Hiii lieve allemaal,

Er zijn weer een paar weken voorbij en in die tijd heb ik gelukkig ook veel leuke dingen gedaan! Na mid-semester break was het weer tijd voor om weer naar de uni te gaan (ook al is het 5 minuten lopen, lang leven wonen op de campus!). Afgelopen weken bestonden vooral uit assignments inleveren, lessen volgen, rondjes hardlopen en leuke dingen doen met vriendinnen!! Maar twee weken na de mid-semester break was het weer tijd voor het volgende tripje: Sydney!! Samen met Kristin en Ingvild vlogen we vanaf Gold Coast airport naar Sydney vrijdagavond en rond middernacht kwamen we dan eindelijk aan in ons hostel. Het hostel was vrij basic, laten we het daar maar op houden maar het lag gelukkig wel in een leuke buurt en nog geen twee minuten lopen naar een metrostation. Al met al waren de dagen in Sydney super, we hadden mooi weer, veel gelopen en gezien en lekker gegeten. Als hoogtepunt natuurlijk het Opera House!! Daarnaast hebben we ook een museum bezocht (ik ben eerlijk gezegd de naam vergeten maar wat ik wel weet is dat het over moderne kunst ging haha..). Ook hebben we de Sydney Zoo bezocht, die toch wat specialer is dan de Beekse Bergen in Nederland want het ligt namelijk op een eiland en om er te komen moet je een ferry nemen. Eenmaal aangekomen op het eiland/de dierentuin, ga je met een kabelbaan omhoog. De dierentuin is heeel groot maar er zit wel een bepaalde logica in: gewoon naar beneden lopen want daar is de ferry weer. Heerlijk voor mensen met 0% richtingsgevoel!! Dinsdagochtend was het helaas weer tijd om terug te vliegen naar de Gold Coast want het was immers een gewone schoolweek. Ingvild heeft wel een leuk filmpje gemaakt over ons reisje naar Sydney, zodra die af is zal ik die zo snel mogelijk op m'n blog zetten. Het weekend daarna ben ik met 2 vriendinnen naar een markt geweest hier in de buurt en gewinkeld voor een jurk voor 'The Village Ball" komende vrijdag, daarover later meer!!

Afgelopen weekend stond er weer een klein reisje op het programma, maar dit keer wel ietsje dichterbij. Samen met Jade en Henny zijn we gereden naar Grafton (3 uurtjes rijden vanaf Gold Coast!) om een weekendje door te brengen in het vakantiehuisje van Jade! Het huisje ligt een beetje uit het centrum aan de grote rivier en de familie heeft dan ook een boot en alles wat met watersport te maken heeft. Vrijdag aan het eind van de middag kwamen we aan en op de heen weg hadden Henny en ik dan eindelijk wilde kangoeroes gezien!!!! Nu zal je wel denken, uh Jo, je bent al bijna 4 maanden in Australië en je hebt nog geen wilde kangoeroe gespot. Nou, ik woon hier aan de kust en daar leven ze dus niet in het wild... Eenmaal aangekomen hebben we met de hele familie gegeten en 's avonds lekker buiten gezeten. (met een trui aan, want hier wordt het langzamerhand ook herfst..) De volgende dag was het dan tijd om het water op te gaan; mijn plan was om te gaan waterskiën, sinds ik dat al een keertje gedaan heb en kan skiën op sneeuw, maar Henny begon enthousiast aan haar poging wakeboarden dus ik kon niet achter blijven. Na het aantal pogingen om te blijven staan stond ik wonder boven wonder na 10 minuten al op het water. We hebben de hele dag op het water doorgebracht wat ik de dag erna wel heb gevoeld... Nog NOOIT zoveel spierpijn gehad en dan vooral in m'n rug en onderarmen.. Zondag was het helaas slecht weer en het heeft dan ook de hele dag geregend, dus we konden niet meer wakeboarden. Na de lunch zijn we terug gereden naar de Gold Coast want maandag had iedereen weer gewoon college! En op dit moment wanneer ik dit schrijf, zit uni er weer op voor de maandag. Morgen een dagje vrij, woensdag de hele dag les en dan is donderdag alweer mijn verjaardag!!! En we zetten het feestje nog even door want vrijdag vindt "The Village Ball" dus plaats, lekker decadent in het Hilton Hotel, maar we moeten onze uni ervaring in Australië natuurlijk wel in stijl afsluiten! Over twee weekjes is de laatste lesdag al en dan wordt het tijd om te gaan studeren voor mijn tentamens in juni!

Dit was dan weer korte update van mijn Australische leventje! Ik ga nu weer verder met wat schoolwerk en hopen dat de spierpijn snel wegtrekt,
dikke kus xx

• 15 Mei 2017 - 18:32

Hennie Vis:

Het meis,
    Geniet van je laatste periode. Succes met studeren. Groetjes van ons en wederom leuk geschreven. En donderdag alvast een fijne dag. 21 lente,s jong.

• 17 Mei 2017 - 19:40

Truus:

Hoi Jolette,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag, en een hele mooie dag!
    Het is hier bijna 30 graden. We hebben nu ook familie uit Australië op bezoek, voor 3 weken.
    Hier is alles goed, en we hopen je weer over een tijdje in onze armen te sluiten
    Geniet er nog even van, en groetjes van Truus en Wim.

• 20 Mei 2017 - 13:40

Jeanne:

Lieve jolette,
    In Mexico werd je 18, in Australie ben je 21 geworden en we zijn er in geslaagd om via onze verjaardags-skype een leuk feestje te bouwen. Hier was het middernacht, bij jou acht uur in de ochtend en een "lang zal ze leven" -lied is een unieke wak-up call! Heel bijzonder en heel mooi en we hebben er van genoten.
    Intussen vliegt de tijd en beginnen de voorbereidingen al weer voor de laatste weken.
    Reken maar dat hier is de countdown ook begonnen is.
    Heel veel liefs, mama