30 nov!!! Oftewel het laatste dagje van November!! - Reisverslag uit Mérida, Mexico van Jolette Middeljans - WaarBenJij.nu 30 nov!!! Oftewel het laatste dagje van November!! - Reisverslag uit Mérida, Mexico van Jolette Middeljans - WaarBenJij.nu

30 nov!!! Oftewel het laatste dagje van November!!

Blijf op de hoogte en volg Jolette

30 November 2013 | Mexico, Mérida

Hoihoi!!

Hier ben ik weer met een nieuw verslagje en dat nog wel op het laatste dagje van November! Morgen is het alweer december, ongelooflijk!! De hele maand december heb ik vakantie (net zoals januari haha!!) en het zal even wennen worden om de feestdagen te vieren met een zonnetje en een temperatuur van ongeveer 25 graden! Afgelopen week is het wel ietsje kouder hier geworden hier.. in de ochtend is het nu rond de twintig graden en dat betekend hier dus truien en mutsen weer haha.. Overdag is het rond de 25! Voor mij is dat dus gewoon zomer!!

Ook is het alweer bijna Sinterklaas en helaas moet ik het dit jaar een keertje overslaan.. Jammer jammer! Ook werkt de Mexicaanse post alles behalve mee om toch nog wat pepernoten en chocola richting mijn huis te sturen.. Enorm balen! Vanaf september zijn er al verschillende brieven en pakketjes onderweg naar Mexico vanuit Nederland maar niks komt aan hier.. Ook het idee om het met DHL of een andere bezorgservice te laten bezorgen hier is niet echt de makkelijkste optie want het is niet toegestaan om etenswaren per post naar Mexico te versturen.. Lekker dan... Ook moet er van elk object dat wordt verzonden een douane bewijs zijn.. Dus de doos vol met sinterklaascadeautjes en Nederlandse lekkernijen laat nog even op zich wachten!! Maar ach, ik ben nu al eenmaal drie maanden aan het wachten op een brief of pakketje dus dan kan er nog wel een maandje bij!

Sinterklaas slaan we dus voor een jaartje over maar we zullen maar denken dat we dan Kerst maar dubbel vieren haha! In mijn huis staat de kerstboom al en het huis is helemaal versierd in de kerstsfeer!! Ook in de winkelcentra staan overal kerstbomen, oftewel hier in Mexico zijn ze er op tijd bij.. Raar als je bedenkt dat Mexicanen over het algemeen ALTIJD overal te laat komen!! Maar ik moet zeggen daar ben ik inmiddels al wel aan gewend!

Afgelopen week was dus mijn eerste vakantieweekje! Ik heb lekker uitgeslapen want opstaan om 06.00 is nog steeds niet mijn ding.. Verder heb ik veel gesport, dat mocht ook wel weer eens haha en daarom ben ik onder andere woensdagochtend samen met mijn gastouders naar de sportschool geweest.. Daarom heb ik een les spinning gedaan maar pfoeee.. Dat was pas eens een work-out!! Maar het was wel ontzettend leuk om te doen! Dus waarschijnlijk volgende week weer!! Verder ben ik gisteren samen met vijf andere AFS'ers naar X'matkuil geweest! Dat is eigenlijk een grote kermis net buiten de stad! Je hebt er naast atracties ook heel veel kraampjes en eettentjes!! Ik kon de verleiding niet weerstaan om hier even in de Lambada te gaan.. ik houd de Hapertse traditie hier hoog hoor!! En de vrije val was ook een hele belevenis!! Het kraakte hier en daar een beetje maar het was gaaf om te doen.
Het was een super leuk dagje en na nog een ijsje te hebben gegeten bij Colon.. Ja ijssalon Colon is heaven on earth.. Het ijsje met kokosnoot smaak is echt verrukkelijk!! In de avond besloten we ook nog een filmpje te pakken in de bioscoop (met de lekkerste caramel popcorn ooit!!)

Volgende week beginnen ook mijn extra spaanse lessen.. Naast de spaanse les die ik 2 keer in de week in de avond volg heeft AFS Merida ook spaanse les georganiseerd overdag! Dus ik heb nu op maandag, dinsdag en vrijdag in de ochtend spaanse les en daarna krijgen we die dagen ook nog is een salsa les er achteraan! Dus daar verheug ik me heel erg op!!

DIt was het dan alweer, ik verheug me er weer op om alle reacties te lezen! Ik ga vanmiddag gezellig naar het winkelcentrum met vriendinnetjes en vanavond waarschijnlijk naar een feestje!
Dikke kus!!!

  • 02 December 2013 - 10:40

    Jeanne Corsten:

    Liefste Jolette,
    lekker genieten en we blijven volhouden om post op jouw adres te krijgen!
    mama

  • 02 December 2013 - 13:33

    Wilmien Castelijns:

    Hallo Jolette,

    Leuk te lezen dat het je goed gaat en dat je je prima vermaakt.
    Zeker zijn wij jaloers op de temperaturen daar.
    Momenteel zit ik even met de benen omhoog en vermaak me onder andere prima met breien. Hier brandt de verwarming? Reken maar.

    Groetjes van Wilmien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolette

Actief sinds 19 Mei 2013
Verslag gelezen: 479
Totaal aantal bezoekers 40002

Voorgaande reizen:

24 Januari 2017 - 24 Juni 2017

Australië

16 Augustus 2013 - 17 Juli 2014

Mexico

Landen bezocht: