Liefs uit Mérida! - Reisverslag uit Mérida, Mexico van Jolette Middeljans - WaarBenJij.nu Liefs uit Mérida! - Reisverslag uit Mérida, Mexico van Jolette Middeljans - WaarBenJij.nu

Liefs uit Mérida!

Blijf op de hoogte en volg Jolette

26 Februari 2014 | Mexico, Mérida

Hi lieve allemaal!

Nu de maand februari alweer bijna voorbij is, is het weer tijd voor een nieuw verslagje uit Mexico! Inmiddels zit ik alweer bijna drie weekjes op school en is het "echte" leven weer begonnen! Het vroege opstaan viel me zwaar maar ik had niet anders verwacht.. Mijn klas is ongeveer hetzelfde gebleven alleen ben wel verhuisd naar een ander klaslokaal en heb bijna allemaal nieuwe leraren! De schooldagen zijn lang maar ik merk dat ik wel ietsje gemotiveerder ben omdat ik ook nu na zon lange vakantie opeens begrijp waar de leraar over praat haha. Dat was de eerste maanden wel anders.. maar het is echt een fijn gevoel dat je merkt dat je de lessen goed kan volgen, leuke gesprekken kan hebben met vriendinnetjes en klasgenootjes en niet in elke zin een woord in het engels moet zeggen.. Ik kan dus zeker wel zeggen dat mijn Spaans goed vooruit gaat! Ik kwam in augustus hier aan terwijl ik amper een woord Spaans sprak.. alleen si,no,hola,gracias en adios. In de afgelopen 6.5 maand heb ik gelukkig dus heeel veel bijgeleerd!!!:-)

Mijn schoolvakken zijn helaas amper veranderd dus ik moet nog steeds vakken zoals Biologie en Natuurkunde overleven... kippenlever ontleden en praten over het menselijk lichaam zijn nou niet bepaald mijn favoriete dingen!! Natuurkunde is vergeleken bij dat een stuk minder erg, dit semester staat namelijk in het teken van Newton en opwaardste kracht en laat dit nou net de twee onderwerpen zijn waar ik alles van weet.. (na al die uren bijles...) Ik bedank mijn favoriete leraar in Nederland dan ook want zonder hem had ik hier nooit een 9.5 gehaald voor mijn toets. Een hele mijpaal!! :-)

Verder heb ik na school en in de weekenden natuurlijk ook leuke dingen gedaan. Ik ben nog een keertje naar Bici Routa geweest met mijn gastvader en zusje! Ik mis mijn omafietsje wel een beetje dus ik geniet van de enkele uurtjes die ik hier kan fietsen door het prachtige Mérida! Ook was het 14 februari Valentijnsdag! Hier wordt deze dag groots gevierd en is het ook de dag van vriendschap. Ik heb dan ook allemaal leuke kaartjes en chocolaatjes van mijn vrienden en vriendinnen gekregen en heb in de avond samen met Arendse en Sara lekker gekookt en gegeten en er een gezellig avondje van gemaakt. Op het menu stond witlof dus mijn dag was helemaal goed!!!

Ook hier in Mexico worst Carnaval gevierd en net zoals in NL is dat komend weekend. Maar afgelopen weekend waren er ook al enkele feesten! Vrijdagmiddag ben ik samen met AFS naar een carnavalsfeest geweest alleen voor vrouwen. Iedereen was prachtig verkleed en jong en oud dansten allemaal! Super om mee te maken. In de avond ben ik samen met Sara, Arendse en Matteo naar een ander carnavalsfeest geweest in Campestre. Daar was wel alleen "jeugd" aanwezig en werd er een grote show opgevoerd waar zowel meisjes als jongens in dansten. Jaja, daar kunnen de Hollandse jongens nog heel wat van leren ;-)

Ook dit verslagje komt aan een eind! Ik ben al een heel eind over de helft met mijn exchange year en de tijd gaat alsmaar sneller! Nog maar een dikke vier maanden over in het prachtige Mexico! Wel staan er heel veel leuke dingen op de planning zo ga ik in de kleine carnavalavakantie komende week een klein weekje naar het strandhuis van mijn familie! Dus lekker genieten van de zon, zee, zwembad en niet te vergeten de jetski haha!! En verder ga ik 23 maart meedoen aan een hardloopwedstrijd: 10 km hardlopen met mijn gastvader. Nu ben ik dus al wat kilometers aan het maken wil ik daar de finishlijn halen!! Ik wens iedereen in NL een hele leuke carnaval toe en ik zal aan jullie denken vanuit mijn strandstoeltje!

Besos!

  • 09 Maart 2014 - 22:32

    Mama:

    De opwaartse kracht die een lichaam in een vloeistof of gas ondervindt is even groot als het gewicht van de verplaatste vloeistof of gas.
    Simon Stevin verwoordde het zo: Yder stijflichaems swaerheyt is so veel lichter in t'water dan in de locht, als de swaerheyt des waters met hem evegroot.
    Deze opwaartse kracht wordt de archimedeskracht genoemd. Dezelfde wet geldt ook voor voorwerpen die zich in een gas bevinden.
    Zo simpel is het dus! Was dat niet de proef die je kunt bewijzen door gewoon lekker in bad te liggen?
    Mooi gedaan Jolette en zo zie je maar weer dat wijsheid met de jaren komt!
    Als jij evenveel van de zon geniet als wij dat deze vakantieweek hebben gedaan ben je helemaal gelukkig.
    veel liefs van mama.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolette

Actief sinds 19 Mei 2013
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 39997

Voorgaande reizen:

24 Januari 2017 - 24 Juni 2017

Australië

16 Augustus 2013 - 17 Juli 2014

Mexico

Landen bezocht: