More than 7 months in Mexico! - Reisverslag uit Mérida, Mexico van Jolette Middeljans - WaarBenJij.nu More than 7 months in Mexico! - Reisverslag uit Mérida, Mexico van Jolette Middeljans - WaarBenJij.nu

More than 7 months in Mexico!

Blijf op de hoogte en volg Jolette

22 Maart 2014 | Mexico, Mérida

Hoihoi,

Met het feit dat ik al meer dan 7 maandjes in Mexico woon wordt het ook elke dag een stukje warmer lijkt het wel. De temperatuur loopt in de middag op tot wel 38 graden. Hoewel ik altijd heb geklaagd dat we in Nederland altijd regen hebben en ik de warmte zo fijn vind is het nu toch wel écht warm!! Maar nog steeds verkies ik deze warmte boven het regenachtige weer dat normaal in Nederland heerst. Al heb ik een beetje het nieuws gevolgd de afgelopen tijd en het is nu dus ook al volop lente in ons kikkerlandje!

De afgelopen tijd heb ik weer veel leuke dingen gedaan! Zo begon de maand Maart met een minivakantie naar het strand. Mijn familie hier heeft een huis aan het strand en daar hebben we de mini-carnavals vakantie doorgebracht. Dat betekende dus veel zwemmen in de zee en in het zwembad, lekker zonnen, lezen en lekker eten. De eerste avond op het strand heb ik ook even mijn kookkunsten getoond.. Op het menu stond witlof met ham en kaas. Wonder boven wonder was er witlof te vinden hier, waar ik natuurlijk erg blij mee was want ik kan witlof wel iedere dag eten haha!! Ik ben helaas alles behalve een keukenprinses maar het was toch nog best goed gelukt en mijn gastfamilie vond het heel erg lekker dus daar gaat het om! In de avond hebben we op het strand sterren gekeken en het was echt prachtig.. Door alle lichten hier in de stad zijn de sterren hier niet te zien maar op het strand destemeer.
De volgende ochtend heb ik hardgelopen met mijn gastvader over het strand, want de 10 kilometer run kwam steeds dichterbij. Verder de dag weer lekker zwemmend en zonnend doorgebracht en in de avond waren de Oscars op tv. Hier is het niet heel veel tijdsverschil met de US dus we konden het live volgen. Maandagochtend nog een keertje hardgelopen en zo vloog de tijd voorbij. En voor ik het wist zat ik woensdagochtend om 07.00 weer in de schoolbanken.. Met het vooruitzicht dat ik nog ongeveer 6 weekjes school heb is het allemaal wel te doen. Over 6 weekjes is mijn jaartje op UVM al weer om. Ongelooflijk!! Ik weet nu niet of ik het ga missen.. Mijn vrienden en vriendinnetjes zeker maar de rest haha.. Ik denk als ik volgend jaar aan mijn nieuwe studie begin soms nog wel stiekem ga verlangen naar mijn Mexicaanse school.. Het leven zonder huiswerk, examens en zeurende leraren haha!

Verder zijn de weekenden hier nog steeds een feestje. Leuke dingen doen met vriendinnetjes of tijd doorbrengen met mijn gastfamilie. Zo heb ik alweer een paar feestjes gehad en ben ik afgelopen tijd weer eens naar de bioscoop geweest. De oscar winnende film ¨12 years a slave¨ is dan ook echt een aanrader maar nogal heftig.. Ik was op de een of andere manier dan ook blij dat de film was afgelopen!!

Vorige week maandag, toen ik een vrij dagje had (vraag me niet waarom..) ben ik met vrienden naar cenotes geweest. Dat zijn grotten onder de grond waar je in kunt zwemmen. Hier in mijn provincie heb je er wel duizenden maar niet alle cenotes zijn even mooi. De cenotes waar wij heen gingen waren wel heel mooi en heb dan ook van dit dagje genoten. Er waren drie verschillende, de eerste die we bezochtten was vrij groot en kon je lekker zwemmen en van rotsen afspringen. Bij de tweede cenote kwamen we een beetje voor een verrassing te staan.. Er was namelijk een trap die loodrecht naar beneden liep, en zo 12 meter de diepte in.. De man die ons de weg wees zei alleen maar hier is de cenote en veel plezier. Na elkaar wat moed in te hebben gesproken zijn we stapje voor stapje de diepte ingegaan. Eenmaal beneden in de grot was het echt heel mooi en we waren allemaal dus ook blij dat het allemaal de moeite waard was geweest! De allerlaatste cenote was niet heel bijzonder en het water was ook extreem koud.. Het vervoer naar de verschillende grotten ging trouwens met paard en wagen. Ofja een soort van; er lag een rails waar de karretjes over heen konden rijden en paarden trokken deze karrretjes. Het gaf me wel een beetje een middeleeuws gevoel haha!! Maar al bij al de dag was heel geslaagd!

Dit was het dan weer voor dit verslagje! Morgen is het 23 maart dus dat bekend dat ik dan de 10 KM ga hardlopen! Ik heb mijn shirt en mijn nummer al binnen dus ik ben er helemaal klaar voor! Helaas wordt het morgen wel heel warm.. om 07.00 wordt het al 30 graden dus het wordt zweten morgenochtend haha!! Oja en voor ik het vergeet is het nu ook eindelijk zeker dat mama me komt opzoeken in Mexico! Op 19 april kan ik haar verwelkomen op Cancun Airport! Kijk er nu al naar uit en kan niet wachten!!

Heel veel liefs uit Mexico!

  • 22 Maart 2014 - 22:43

    Jarre:

    Olla,

    Heel leuk verslag! En heel veel succes morgen met je 10KM!!

    Liefs,

    your big brother.

  • 22 Maart 2014 - 23:46

    Hennie Vis:

    Heel veel succes morgen met de tien kilometer.geniet van de warmte. En dan nog vier weekejes en dan komt je moeder. Heel veel plezier. Leuk verslag. Groetjes hennie.

  • 23 Maart 2014 - 18:27

    Mama:

    olla olla marathon girl,
    Een geweldige prestatie om de 10 km. race uit te lopen, o nee, uit te rennen! Hele leuke foto's met vermoeide maar des te voldane hardlopers. Alle lof ook voor de fysieke steun van je gastvader en de ongetwijfeld enthousiaste mentale "support" van familie, vrienden en vriendinnen.
    Heel mooi.
    veel liefs van mama

  • 25 Maart 2014 - 01:56

    Vera Sistermans:

    Hey Jolette!

    Ik zag je reactie op mijn blog dus toen heb ik die van jou ook maar even opgezocht. Wat leuk dat er meer nederlanders op uitwisseling zijn in Mexico, ik dacht al die tijd dat we maar met zijn tweeën waren!
    En woow, een jaar in Mérida, daar ben ik wel een beetje jaloers op, echt een mooie stad en lekker dicht bij het strand. Ik zit in Morelia, in het midden van het land. En ik heb het hier ook erg naar mijn zin, ben echt verliefd geworden op dit land. Alleen heb ik het idee dat Rotary wat strenger is dan AFS, we mogen echt vrij weinig en moeten overal toestemming voor vragen.

    geniet er nog van! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolette

Actief sinds 19 Mei 2013
Verslag gelezen: 478
Totaal aantal bezoekers 39993

Voorgaande reizen:

24 Januari 2017 - 24 Juni 2017

Australië

16 Augustus 2013 - 17 Juli 2014

Mexico

Landen bezocht: