"Winter" in Australia - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Jolette Middeljans - WaarBenJij.nu "Winter" in Australia - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Jolette Middeljans - WaarBenJij.nu

"Winter" in Australia

Blijf op de hoogte en volg Jolette

05 Juni 2017 | Australië, Gold Coast

Met nog drie volle weken op de teller komt mijn Australië avontuur bijna ten einde, maar voordat ik daar teveel over nadenk zal ik even een korte update geven over de afgelopen weken. Na het tripje naar Sydney moest er weer gestudeerd worden maar al snel stond er weer iets leuks op de planning, namelijk mijn 21ste verjaardag!!! Na mijn 18de verjaardag in Mexico gevierd te hebben, kon ik nu mijn 21ste verjaardag vieren in Australië, heel bijzonder!! 18 mei begon rustig met het facetimen met Nederland, want wanneer mijn wekker ging was het in NL 00:00 's nachts, oftewel officieel 18 mei. Daarna ben ik samen met Jade op zoek gegaan naar een birthday outfit, maar helaas niks gevonden.. Misschien was het een teken dat ik geen meer kleren nodig heb en het toch onmogelijk wordt alles weer in een koffer te proppen.. In de middag ben ik samen met vriendinnetjes gaan lunchen bij Gangster & Gatsby's! Omdat je maar 1x in je leven 21 wordt was dit wel een goede plek om een verjaardags lunch te houden. Nee, dit geen keer broodje carpaccio (ook lekker, niks mis mee) maar een cookies & cream milkshake, geserveerd in een soort vaas. Ik wil écht niet weten hoeveel ijs, chocola, en koekjes er in zaten, maar het was wel lekker. We waren allemaal iets te optimistisch om daarna nog eten te bestellen, want de combi met een burger (met nachos en guacamole) was net iets teveel van het groeien met als resultaat dat we na de lunch rollend naar huis zijn gegaan en daarna allemaal even een siesta moesten houden. Later in de avond hebben we met z'n allen pizza besteld en klaar gemaakt voor een avondje stappen in Surfers Paradise! Om het toch nog een feestelijk tintje te geven had ik ballonnen opgeblazen en wat vlaggetjes opgehangen (credits to mama, die de vlaggetjes ongeveer een maand van te voren op de post heeft gedaan haha..). Het was sowieso een geslaagde avond die we na het stappen hebben afgesloten bij Macca's (Australisch voor MacDonalds!).

Die week was het weer tijd voor studie maar in de tussentijd hebben we ook wat bezoekjes aan het strand gebracht en heb ik voor de eerste keer gesupt (geen idee of dit een bestaand Nederlands woord is..). Maar het idee is dat je op een surfboard staat met een pedel in je hand en je je zo vooruit supt. Afgelopen week ben ik ook een paar daagjes op bezoek geweest bij een Duits vriendinnetje, Filou. Zij woont zo'n uurtje van de uni af in Coolangatta, een kustplaatsje dat bekend is om de goede surfspots. Filou haar zus doet mee met de wereldkampioenschappen surfen dus zijzelf doet het ook al jaren, dus een privé lesje kon niet ontbreken. Helaas had ze thuis alleen haar eigen surfboard en een longboard (een heel groot surfboard). Omdat ik toch al vaker had gesurft ging ik het proberen te surfen met een longboard.. Maar met een object dat ongeveer 3x zo groot is als jezelf en met een zee met mega golven was dat niet echt een succes.. Laten we zeggen dat ik blij was als ik een paar seconden met beide voeten op het board stond! Gelukkig hadden we wel mooi weer want ondanks dat het hier winter is, is het elke dag ongeveer 24 graden met zon. Tijdens mijn min-vakantie in Coolangatta hebben Filou en ik samen lekker gekookt, hardgelopen en films gekeken. Stiekem was het toch wel fijn om een paar daagjes van de campus af te zijn!

Vrijdag was het tijd voor een massage!! Ik had voor mijn verjaardag een waardebon voor een massage gehad en daar moest ik natuurlijk nog gebruik van maken. Daarna ben ik samen met Jade en Danielle naar de bioscoop geweest en zijn we gaan eten bij Max Brenner, wel bekend als een chocolade restaurant. Misselijkheid gegarandeerd maar het was wel een heel leuk dagje! En nu ik dit schrijf zit in de mediatheek te studeren voor mijn tentamens. Ik heb er twee in totaal; eentje voor Journalistiek en eentje voor International Relations! Komende week dus hard studeren maar tegelijkertijd ook meteen de laatste week op campus! Omdat de tijd vliegt ben ik samen met mijn vriendinnen onze bucketlist aan het afstrepen die we aan het begin van het semester hebben gemaakt. Als ik naar mijn bucketlist kijk, ben ik heel gelukkig en heb ik bijna alles gedaan wat ik hoopte toen ik mijn avontuur hier begon. Alleen een dagje MovieWorld ontbreekt nog (ja, hier zijn de achtbanen écht hoog en snel!!) en het aller aller belangrijkste is natuurlijk dat ik voordat ik naar Nederland ga mijn verjaardagscadeau ga uitvoeren namelijk skydiven!! De meningen zijn er over verdeeld maar ik kan niet wachten om van 14,000 ft uit een vliegtuig te springen (met parachute natuurlijk!!). Die droom ga ik waarmaken wanneer de tentamens zijn afgelopen en ik samen met Henny, Kristin en Filou een paar daagjes naar Bryon Bay ga, nog even geduld dus!!

Al met al begint het aftellen nu echt, eenmaal omdat er nog maar 20 dagen op de teller staan. Natuurlijk heel blij om iedereen weer in Nederland te zien (en een frikandel speciaal te eten) maar tegelijkertijd ga ik mijn vriendinnen hier ontzettend missen, wil ik nog meer van het land zien en de eeuwige zomer hier vieren!

Tot snel en de volgende update zal komen als ik weer met beide benen op de grond sta na mijn skydive! Dikke kus xx

  • 06 Juni 2017 - 22:15

    Marieke Kraat:

    Hoi Jolette,
    Zojuist weer helemaal het verslag gelezen van een Jolette die zich amuseert en alle mogelijkheden van een nieuwe omgeving wil uitproberen. Mede daarom wens ik je voor de laatste periode: veel succes met de tentamens, veel plezier en! een goede landing met skydiven en een veilige thuisreis.
    Hartelijke groeten, Marieke

  • 09 Juni 2017 - 20:17

    Mama:

    Lieve Jolette,
    Vanuit een zonnig en droog Nederland wens ik je natuurlijk een hele veilige en gelukzalige "sky dive" toe!
    En natuurlijk heel veel succes met je tentamens. Geniet van de laatste weekjes "down under" en hier telt de kalender af tot 25 juni! Asperges en de aardbeien als welkom. Met als toetje natuurlijk frikandel...
    heel veel liefs, mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolette

Actief sinds 19 Mei 2013
Verslag gelezen: 497
Totaal aantal bezoekers 39992

Voorgaande reizen:

24 Januari 2017 - 24 Juni 2017

Australië

16 Augustus 2013 - 17 Juli 2014

Mexico

Landen bezocht: