Long time no see (and write!) - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Jolette Middeljans - WaarBenJij.nu Long time no see (and write!) - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Jolette Middeljans - WaarBenJij.nu

Long time no see (and write!)

Blijf op de hoogte en volg Jolette

21 April 2017 | Australië, Gold Coast

Lieve allemaal,

Hier eindelijk weer een blog vanuit Australië want het is inmiddels alweer midden april, de tijd vliegt. Sinds de laatste blog heb ik veel tijd doorgebracht op de campus, in de bieb, op het strand en heb ik leuke dingen gedaan met vrienden, naar feestjes geweest en gesport. Inmiddels is mid-semester break ook weer over, hierover straks meer, maar voordat ik vakantie kon gaan vieren moest ik eerst wat toetsen maken en assignments inleveren. Gelukkig heb ik de resultaten al terug en heb ik alles gehaald! Vooral voor mijn course Journalism mag ik elke week aardig wat paginas lezen en schrijven. Ook voor International Relations zijn we nu een groot project gestart wat er voor zorgt dat ik niet altijd meer van het Australische zonnetje kan genieten maar nu soms ook met m'n laptopje in de bieb moet gaan zitten. Al ik wel afgelopen twee weken lekker vakantie gehad, en deze vakantie was dan ook meteen een hele bijzondere vakantie! 5 april kwam Peter dan eindelijk aan op Brisbane Airport, happy me!!!! We hadden van te voren via facetime (heerlijke verbinding ook altijd...) onze reis goed voorbereid en na heel lang aftellen kon de reis eindelijk beginnen, en speciaal voor jullie hier een (korte) samenvatting van alle hoogtepunten! Vrijdag 7 april vlogen we naar Melbourne vanaf Brisbane. Omdat het naar Brisbane Airport zeker nog twee uur reizen is vanaf de campus en onze vlucht 9.15 vertrok, laden we onze rugzakken om 05:00 in de uber die ons naar Helensvale zou brengen zodat we vanuit daar de trein naar het vliegveld konden nemen. Alles verliep soepel, ik wist zelfs precies waar ik mijn telefoon had gestopt en ik welk vakje van mijn tas ik mijn paspoort had gestopt! Rond zeven uur 's ochtends kwamen we dan eindelijk aan op het vliegveld maar tot onze verbazing stond onze vlucht niet op het bord, een beetje verward keken we elkaar aan tot Peter met de scherpe opmerking kwam: "Heb je wel op het ticket gekeken of het 9:15 AM of PM is?" Voordat ik überhaupt mijn mail had gecheckt had wisten we beide het antwoord al wat dus betekende dat we meer dan 12 uur te vroeg op het vliegveld waren... Allebei moe, de een iets meer dan de ander, hebben we uiteindelijk na heel veel belletjes een hotel kunnen regelen met een douche en een bed via de site 9-5 rooms, geen idee dat dat bestond haha.. Maar goed, het was de beste oplossing sinds we ver van het centrum van Brisbane zaten, de jetlag aan het toeslaan was en we alle bagages met ons mee moesten slepen. De eerste dag van onze reis was dus niet heel speciaal en hebben we vooral slapend, netflixend en etend doorgebracht om de tijd door te komen. Na een lange lange dag kwamen we dan om 1:30 AM de volgende dag in het hostel in Melbourne aan. De volgende dag hebben we een dagje de stad bekeken en alle touristische plekjes bezocht en de stad Melbourne is zeker een aanrader!! Een grote en schone stad, vriendelijke mensen, leuke sfeer en veel te doen. Zondag begon dan eindelijk onze roadtrip over de Great Ocean Road en hebben we 's ochtends vroeg de auto opgehaald die we voor 3 dagen hadden gehuurd. Voordat de reis echt begon moesten we eerst even het centrum van Melbourne uitkomen en met een tomtom die ons via de raarste weggetjes stuurden is het ons uiteindelijk wel gelukt om op de Great Ocean Road te komen. Ofja credits to Peter, want ik was verplicht tot de bijrijdersstoel, no worries, links rijden was sowieso niet zo mijn ding geweest gok ik haha.. De Great Ocean Road was echt geweldig, veel gereden, veel stops gemaakt, wilde koalas gespot, de Twelve Apostels gezien (de rosten dan hé), inclusief honderden Aziaten die uitgerust zijn met mega Canon cameras en al rondstruinend heerlijk de tijd nemen voor wat familie kiekjes.. Helaas was het weer niet altijd even best maar we konden gelukkig schuilen in ons Fiatje en maakte het uitzicht al veel goed!! We hebben na onze roadtrip nog een dagje Melbourne gedaan en gelukkig hadden we die dag wel goed weer en hebben we veel tijd doorbracht in de Botanic Gardens om van het zonnetje te genieten.

Daarna was het weer tijd om terug te reizen naar de Gold Coast en heb ik de omgeving hier laten zien! Gewapend met een grote fles factor 50 zonnebrand was het dan eindelijk tijd voor dagje strand. Strand en zon hebben we genoeg gehad uiteindelijk want voor het weekend vertrokken we naar Byron Bay, een kustplaatsje, ongeveer 2 uur rijden vanaf Gold Coast. Bryon staat bekend om de hippie sfeer, leuke winkeltjes, het mooie strand en goede golven om te surfen. Zaterdag was het dan ook tijd voor een lesje surfen en hebben we de hele middag geprobeerd om een wave te catchen en dat is aardig gelukt, we hebben in ieder geval beide langer dan 2 seconden op ons surdboard gestaan!! Het weekend in Byron was echt onvergetelijk, de sfeer was super want omdat het Pasen was had iedereen vakantie, het weer was super, overal hippie's, straatmuzikanten en leuke eettentjes! We hebben ons zeker goed vermaakt dit weekend! Zondagavond was het dan weer tijd om terug naar de uni te gaan, maar we hebben de laatste dagen nog wel veel gedaan o.a. een dagje naar het Wildlife Sanctuary waar we een (veel te dure!!) foto met een koala hebben gemaakt en kangoeroes hebben gevoerd, want ja deze dieren moet je wel écht hebben gezien als je in Australië bent! Ook hebben we nog dagjes hier aan het strand doorgebracht, samen gekookt en gelukkig waren mijn vrienden ook weer terug van al hun reizen tijdens mid-semester break en zo hebben we de laatste dagen doorgebracht @Gold Coast.

Al met al waren afgelopen weken heel leuk en bijzonder en heb ik echt genoten en nu ik deze blog schrijf zit Peter weer in het vliegtuig richting Nederland, waar die ongeveer over 30 uurtjes als het goed is aankomt!! Ik zal zo snel mogelijk ook wat foto's op mijn blog plaatsen maar ik moet ze nog even allemaal uitzoeken, dus die komen as soon as possible! Zoals ik al zei mag ik me aankomende periode lekker focussen op school maar verder kan ik ook uitkijken naar een weekendje Sydney met Kristin en Ingvild, mijn verjaardag over een klein maandje en het gala van de uni!

Liefs X!

  • 21 April 2017 - 13:09

    Go:

    Leuk om te lezen Jolette. Vanavond Peter halen en ben ook zeer benieuwd naar zijn verhalen. Maar zo te lezen hebben jullie het geweldig gehad samen.
    Nu weer terug naar het "gewone" leventje. Nog heel veel plezier. Groetjes

  • 21 April 2017 - 20:35

    Jeanne:

    lieve Jolette,
    wij gaan langzaam, heel langzaam van de lente genieten hier, terwijl bij jou de eerste herfstbuitjes aankomen. Ik had al begrepen dat de vakantie samen een overgetelijke tijd is geweest en ik hoop natuurlijk op mooie foto's om van te genieten.
    Een goede reis naar huis voor Peter en voor jou weer veel inspiratie.
    veel liefs, jeanne

  • 25 April 2017 - 12:23

    Je Big Brother:

    Super leuk om te lezen :) we skypen snellos!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolette

Actief sinds 19 Mei 2013
Verslag gelezen: 590
Totaal aantal bezoekers 39989

Voorgaande reizen:

24 Januari 2017 - 24 Juni 2017

Australië

16 Augustus 2013 - 17 Juli 2014

Mexico

Landen bezocht: