Korte update! - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Jolette Middeljans - WaarBenJij.nu Korte update! - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Jolette Middeljans - WaarBenJij.nu

Korte update!

Blijf op de hoogte en volg Jolette

28 Juni 2017 | Australië, Gold Coast

Lieve allemaal,

Hierbij nog even een korte update voordat ik weer in Nederland, want komende zondag ben ik alweer op Nederlandse bodem te vinden!! Afgelopen weken stonden vooral in het teken van studeren want er moesten twee tentamens gemaakt worden, maar het waren ook meteen de laatste weken op de campus. Daarom was het even plannen om de leuke dingen te combineren met de studie maar het is allemaal gelukt want ik heb ik heb beide tentamens gehaald! (Journalistiek en International Relations). En ook alle andere assignments heb ik gehaald! Vooral het tentamen International Relations was nogal lastig omdat mijn basiskennis over politiek nou niet bepaald denderend is, maar met een beetje hulp uit Nederland, heb ik een voldoende weten te scoren voor het tentamen.

Naast studeren ben ik ook een dagje naar Movieworld geweest met vriendinnen. Omdat je op een doordeweekse dag gingen was het totaal niet druk en hebben we verschillende achtbanen meerdere keren kunnen doen, happy me!! Toen woensdag de tentamens over waren was het tijd voor het laatste tripje, namelijk een paar dagen naar Byron Bay. Ook al ben ik er al twee keer hier voor geweest, het blijft een van de leukste plekken waar ik ben geweest in Australië. Samen met Kristin, Henny en Filou vertrokken we meteen nadat Kristin klaar was met haar tentamen. Helaas zat het weer niet echt mee, en hebben we veel regen gehad. Maar donderdagochtend was het wonder boven wonder droog, want het was tijd voor mijn skydive, eindelijk!!!!! Toen de wekker ging en ik mezelf afvroeg waarom ik zo vroeg uit m'n bed moest (wekker ging om 06:00) en ik er achter kwam dat ik zo uit een vliegtuig ging springen van 14,000 ft hoogte sloeg de twijfel even toe, maar eenmaal in het busje onderweg werden de zenuwen omgezet in gezonde spanning. Eenmaal aangekomen moest ik helaas wel heel lang wachten voordat ik kon springen omdat er heel veel mensen waren die vandaag gingen skydiven omdat het de afgelopen dagen slecht weer was geweest. Gelukkig hoefde ik niet alleen te wachten en had ik 3 Engelse meisjes ontmoet. Over het skydiven verder valt niet veel te vertellen, behalve dat het heeeel gaaf was!! Er is een filmpje gemaakt dus voor mensen die geinteresseerd zijn hoe ik uit een vliegtuig spring, ik zal het je laten zien wanneer ik in Nederland ben!

Verder hebben we de andere dagen in Byron lekker gegeten, gewinkeld, wanneer de zon scheen op het strand gelegen en uit geweest! Het waren super leuke dagen maar eenmaal terug aangekomen op de campus was het tijd voor inpakken en schoonmaken, want zondagochtend 18 juni moest iedereen uit zijn kamers op de universiteit vertrekken. Na die zondag ben ik voor een weekje vertrokken naar Glenn Innes, een klein dorpje, ongeveer 6 uur vanaf de kust inwaarts. Hier woont Jade haar familie, een vriendinnetje van mij die ik heb leren kennen op de universiteit. Ik kan wel zeggen dat ik in de middle of nowhere ben want als ik om me heen kijk zie ik alleen weiland, heuvels en koeien maar dat maakt het niet minder leuk! Haar familie is ontzettend leuk, en we hebben leuke dingen gedaan afgelopen dage, zoals het dorpje verkennen, quad gereden en lekkere tv gekeken op de mega bank die ze hier hebben! Morgenochtend vertrek ik alweer richting Brisbane, waar ik Henny weer zie. We hebben voor de laatste nacht een hostel geboekt want zaterdagavond begint dan de lange reis terug naar huis en zondagmiddag sta ik weer op Nederlandse bodem. Heel dubbel om weer terug naar huis te gaan maar is het natuurlijk wel weer heel fijn om iedereen weer te zien!!

Ik zal nog een korte blog schrijven wanneer ik weer in Nederland ben, maar voor nu is het de laatste blog vanuit Australië! Het was een halfjaar vol nieuwe avonturen, mensen en ervaringen en ik heb dan ook genoten van elk moment. Dromen zijn uitgekomen maar Australië heeft zeker mijn hart Ik wil iedereen bedanken voor alle lieve en leuke reacties vanuit Nederland, tot heel snel allemaal!!

Heel veel liefs,
Jolette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolette

Actief sinds 19 Mei 2013
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 40009

Voorgaande reizen:

24 Januari 2017 - 24 Juni 2017

Australië

16 Augustus 2013 - 17 Juli 2014

Mexico

Landen bezocht: